Is OpenOffice beter dan MicrosoftOffice?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crime

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Berichten
189
Is OpenOffice beter dan MicrosoftOffice?
Zo ja, wat zijn de voordelen,
neemt het minder ruimte in enzo.

Bedankt
 
Titel aangepast "Voordeel" zegt niets over je vraag/probleem.
 
Beter is relatief. Het is OpenSource-sofware. Of jij dat beter vindt ligt aan jou.

Qua functionaliteit ontloopt het elkaar allemaal niet zo.
 
Ik kan daar vanuit mijn ervaring vrij kort over zijn: Open Office is prima, zolang je geen ingewikkelde bewerkingen uitvoert die door anderen met Windows Office dienen te kunnen worden gelezen, dan gaat het nogal eens mis. Voor een simpel briefje, rekenblad of tekeningtje dat met Windows Office dient te worden ingelezen, is OO prima en goedkoop.
 
Hangt af van je gebruik,

Waarvoor gebruik je office?
 
Ja, dat staat in het bericht boven het jouwe. (Soms wil ook Office niet echt........... toch?)
 
Laatst bewerkt:
Ja ik liep even weg toen ik mijn bericht aan het posten was, daarvoor stond het er nog niet.

Noujah, ik zou niet echt zonder ms office kunnen dus ik hoop dat mijne snel weer werkt...
 
Tsja, het moet wel door ms office geopend kunnen worden, ik gebruik nu ms office 2007. Maarja dat is natuurlijk een versie van nu.
En ik dacht als openoffice een nieuwe versie uitbrengt dan is die toch gratis te downloaden. Nu moet ik over een jaar ofzo de nieuwe versie weer gaan kopen van ms office :s
 
Tsja, het moet wel door ms office geopend kunnen worden, ik gebruik nu ms office 2007. Maarja dat is natuurlijk een versie van nu.
En ik dacht als openoffice een nieuwe versie uitbrengt dan is die toch gratis te downloaden. Nu moet ik over een jaar ofzo de nieuwe versie weer gaan kopen van ms office :s
Waarom zou je die na een jaar of zo "moeten" kopen? Neem idd. Office eens al voorbeeld. Ik ken best wel wat bedrijven / instanties, maar er is er niet één die Office 2007 heeft draaien. De meeste draaien '03 (inmiddels al weer 6 jaar oud!!!), dus waarom zou een privépersoon een nieuwe Office willen kopen zodra die uitkomt? Het communiceren met andere Officebezitters gaat daardoor ook nog eens moeizamer, want je moet "opslaan als" willen die anderen het óók kunnen openen. Het antwoord op de vraag waarom je "volgend jaar of zo" een nieuwe zou moeten kopen, denk ik overigens wel te weten: de goede marketingstrategie van Microsoft, die "dwingt" tot het aanschaffen van een nieuwste versie.
 
Laatst bewerkt:
Openoffice 3.0 kan ook met het office 2007 formaat overweg hoor. Tevens kan je op een oude officeinstallatie een plugin installeren zodat ie wel in 2007formaat opslaat. Aan te raden eigenlijk want het scheelt schijfruimte. Zeker als je het wilt doorsturen scheelt het ook weer downloadtijd en limiet. Misschien maar een klein beetje maar als je met grote of veel bestanden bezig bent scheelt het wel.
 
Ik ken best wel wat bedrijven / instanties, maar er is er niet één die Office 2007 heeft draaien. De meeste draaien '03 (inmiddels al weer 6 jaar oud!!!), dus waarom zou een privépersoon een nieuwe Office willen kopen zodra die uitkomt?

Wie zegt dat ik dit niet voor school/werk gebruik?
Trouwens, ik vind Office 2007 veel fijner met indeling, maar ik heb
graag altijd nieuwe versies van alles :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan