Browsers werken maar half meer sinds aanpassing netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenH

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
14
Dag,

Op dit gebouw deel ik het internet met twee anderen, via een router en ethernetkabels. We zaten eerst met een proxy (waar een vorige huurder voor gekeken heeft), maar daar moesten we vanaf omwille van de provider.
Het ip-adres blijft hetzelfde (is dus vast), maar de voorkeurs-DNS-server moest gelijk zijn aan de standaard-gateway indien we wilden verbinden. (Volgens helpdienst provider waar andere huurder naar gebeld heeft.)

Sinds die aanpassing zit ik echter met het probleem dat ik regelmatig foutmelding krijg op m'n browser (Firefox),nl "fout bij het laden van de pagina". De enige reden om m'n browser dan weer te laten werken is door naar netwerkverbindingen te gaan en dan bij lan-verbinding rechtsklikken en herstellen te doen.
Ik dacht dat het probleem misschien aan de browser lag, maar ik heb hetzelfde voor bij IE en Google Chrome.

Ik dacht dat het misschien was omdat we allen met hetzelfde vaste ip-adres zaten, dus heb ik daar de uitgang van gewijzigd. Het probleem blijft echter ongewijzigd.

De browser begeeft het ook niet volledig. Downloads blijven perfect lopen. Ook m'n AIM messenger blijft werken, dus het is niet de volledige internetverbinding die het begeeft.

Iemand enige idee waar het dan wel aan ligt?

mvg,
Steven
 
Geen idee, maar het kan zijn dat je default gateway (=je router) het te druk heeft om DNS-aanvragen te verwerken.
Stel eens als test de DNS-servers van opendns.com in als jouw te gebruiken DNS-servers (staan op deze link):
208.67.222.222
208.67.220.220

Evt. doe je het zo dat je het ip-adres van je default gateway als 2de zet, en 1 van de Opendns servers als eerste.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, maar het kan zijn dat je default gateway (=je router) het te druk heeft om DNS-aanvragen te verwerken.
Stel eens als test de DNS-servers van opendns.com in als jouw te gebruiken DNS-servers (staan op deze link):
208.67.222.222
208.67.220.220

Evt. doe je het zo dat je het ip-adres van je default gateway als 2de zet, en 1 van de Opendns servers als eerste.

Succes,

Tijs.
Bedankt, dat heeft het probleem opgelost!
Mag ik die open DNS-settings behouden of levert dit na een bepaalde tijd problemen op?
 
Bedankt, dat heeft het probleem opgelost!
Mag ik die open DNS-settings behouden of levert dit na een bepaalde tijd problemen op?

Zover ik begrepen heb mag je die gewoon onbeperkt gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan