microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
457
Hallo allemaal,

ik hoop dat mijn vraag bij geluidbewerking thuishoort want ik weet niet goed welke categorie ik anders moet kiezen.

Een vriend van mij heeft een microfoon nodig om met 8 mensen iets in te zingen. Nu had ik van iemand anders 2 voorbeelden gekregen maar ik weet niet goed welke van de 2 te kiezen en of er mss andere betere microfoons zijn.

Sony portable minidisc-player kortweg minidisc (MZ-RH10)en een externe microfoon (Sony ECM-Ms907).

Zoom H2


kan iemand me dus wat meer uitleg geven over deze 2 toestellen of me een beter aanbevelen?

grtjes
 
Ik weet niet hoe goed de opname moet worden, hoeveel je er aan wilt uitgeven, en of je dit vaker wilt doen. Ook is het belangrijk om te weten waar wordt opgenomen, en of de microfoon vlak voor de zangers kan staan. En niet in de laatste plaats: Wat wordt er gezongen?

Voor het meeste zangwerk is die Sony microfoon niet geschikt. Hij is nl. stereo, dus zullen mensen die links staan ook links klinken. Dat is meestal niet mooi. Je zou bij de link hieronder naar een microfoon kunnen kijken, met de Sennheiser MD46 heb ik goeie ervaringen. Als de opname eenmalig is, zou je een heel goeie microfoon kunnen huren. Dat kost ongeveer €20,- per dag.

De Sony Minidisc recorder versus de H2: De Sony neemt op Minidiscs op, met een opnameduur v. max 1uur. de H2 op geheugen kaartjes, waar veel meer op past. Minidisc maakt gebruik van datareduktie (een soort van mp3), wat niet de beste kwaliteit geeft. De H2 niet, maar de meeste mensen zullen het verschil toch niet horen. De Sony wordt dacht ik niet meer verkocht, De H2 is vrij nieuw.

Beide apparaten hebben zwakke minijack aansluitingen, die gauw stuk gaan. In de praktijk heb je dan niks meer aan het apparaat. De M-audio Microtrack-II recorder heeft stevige XLR aansluitingen (Alle goeie microfoons hebben zo'n aansluiting). Maar ik weet niet of dit binnen het budget valt.

http://www.maudio-direct.nl/microtrack-2-p-92.html
http://www.shop.videoholland.nl/contents/nl/d43.html

.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan