Exacte formaat knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knool

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Berichten
92
Hallo allemaal,

Ik probeer nu met m'n freeware programmas wat sigs te maken. (signatures voor forums).
Ik wil als mijn background een anime wallpaper hebben. En dat moet exact hetzelfde grootte/breedte hebben. Zodat ik een passend sig heb. Nu heb ik een zwarte rand omdat ik niet het exacte grootte/breedte geknipt hebt. Hoe kan ik het passend maken : 550×100?:thumb:

Mvg,
Sander
 
Ik weet natuurlijk niet welk freeware programma je gebruikt, maar bij The Gimp werkt het zo dat je je afbeelding opent, alles selecteren (Ctrl A) , In het menu naar afbeelding, Afbeelding schalen, Dan op het linkje (Kettinkje) klikken tussen de afbeeldingsgrootte en het woordje Pixels, Dan je gewenste hoogte en breedte invoeren. OK.
 
Je kan dit ook doen met online fotobewerkers, zoals Fotoflexer en Pikifx

De optie die je hiervoor gebruikt is CROP. Je krijgt dan een transparante balk over de foto die je kan uittrekken naar de juiste maat. De maat is te zien in pixels. Daarna wordt dit gedeelte van de foto uitgeknipt.

Succes!
 
Je kan dit ook doen met online fotobewerkers, zoals Fotoflexer en Pikifx

De optie die je hiervoor gebruikt is CROP. Je krijgt dan een transparante balk over de foto die je kan uittrekken naar de juiste maat. De maat is te zien in pixels. Daarna wordt dit gedeelte van de foto uitgeknipt.

Succes!

Ik kan het hier niet proberen, (Op mijn werk) Maar croppen is normaal gesproken het bijsnijden van van een afbeelding. Hierdoor krijg je dus minder van de afbeelding te zien.

Ik kan het verkeerd lezen, maar volgens mij is dat hier niet de bedoeling.
 
Dat "croppen" is inderdaad wat ik bedoel!

Bedankt deze vraag is opgelost.

mvg.
Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan