geluid vertragen of versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
279
Ik heb een collectie films, en ga binnenkort een ipod touch kopen... hiervoor ben ik de .avi´s aan het converteren naar .mp4. het probleem is nu dat het geluid een halve seconde (soms meer) te vroeg of te snel loopt...
is er een programma dat de audiofile laat vertragen of versnellen?
een beetje te vergelijken met een .srt programma, maar ipv de ondertiteling te vertragen, wordt er in dit keer de audio bewerkt...

iemand een suggestie?
 
Het is een stap.
Onder voorbehoud dat de audio in de orginele avi wel synchroon loopt.
Bij de conversie gaat het vaak fout omdat de audio in de avi een variabele bitrate heeft.
Die moet je constant maken om dit probleem tegen te gaan.

Je kan in virtualdub de audio eerst wegschrijven als wav file.
Voeg deze wav file dan opnieuw samen met de oorspronkelijke avi.
Dan is je probleem opgelost.
 
is er geen ander programma daarvoor? 't probleem is namelijk dat ik virtualdub moeilijk onder de knie krijg, in tegenstelling tot andere programma's...

ik zal 't ff proberen, als 't niet lukt post ik 't wel

edit: zucht, waar ik al bang voor was: 't wilt niet lukken... ik kan niet eens een video loaden :S
edit2: update, ik kan nu wel .avi's laden... had de codec nodig voor .avi. gedownload en probeer nu verder uit...
edit3: oke, heb de audio geript, opnieuw samengevoegd en probeer 't nu op te slaan... maareh, is 35 GB final size normaal voor een 700 MB film bestand? ^o)
 
Laatst bewerkt:
Klassieke fout, geeft niks.
In de menu video > compression de juiste codec pakken(divx).
Dan pas opnieuw opslaan. dan komt de avi weer uit rond de 700 mb.
 
tis gelukt, maar de audio en video lopen toch nog niet goed...

zouden ze ook niet goed lopen als ik converteer van avi naar mp4 in verschillende delen (50mb elk), waarna ik ze samenvoeg... zou dat kunnen lukken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan