Beste optie om laptop op tv aan te sluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhrpoels

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik wil mijn laptop op mijn tv aansluiten, om via mijn laptop films op groter scherm te kunnen kijken. Ik heb alleen geen idee hoe of wat het beste werkt. Op mijn laptop zit een 7-pins video uitgang, op de tv zitten veel verschillende uitgangen (het is een vrij nieuwe tv): 4-pins, scart, tulp, en nog een paar die ik niet ken -.-'.

Wat is de beste optie om met zo weinig mogelijk beeldkwaliteitsverlies films te kunnen kijken op mijn tv? waarvoor dan ook kabeltjes verkrijgbaar zijn natuurlijk.
Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, want bij het zoeken op internet wordt overal wat anders verteld.

Alvast bedankt,

Leon
 
Ok, bedankt voor je snelle antwoord.

De aansluiting op mijn laptop ziet eruit als die s-vhs uitgang, alleen dan met 7 gaatjes ipv 4 die er bij jouw plaatje staan. (Op mijn tv zit echter wel zo'n uitgang met 4 gaatjes)
Het is een Hp Compaq 6715b met grafische kaart : ATI Radeon X1250

Ik hoor wel wanneer er nog meer informatie nodig is.
 
Als je geen beeldverlies wilt hebben zul je moeten zorgen dat er een verbinding op basis van HDMI tussen je laptop en tv gebouwd kan worden.
Omdat je als een s-vhs uitgang hebt kun jee misschien het gemakkelijkst omzetten naar tulp. Das de meest logische koppeling met s-vhs. Omzetten naar scart heb je ook tulp voor nodig, voordat deze scart kan worden gemaakt.
Zelf heb ik een kabeltje bij mijn laptop meegeleverd gekregen, zodat ik mijn s-vhs uitgang kan omzetten naar de gele tulp kabel. Daarnaast moet je nog je geluid omzetten naar de tv (rood en witte tulp)

Grtz,
Stefan
 
Ik heb bij mijn laptop geen kabel gekregen voor mijn s-vhs.
Ik heb even gezocht, en heb 2 kabels gevonden die naar mijn idee wel eens zouden kunnen werken:

http://www.allekabels.nl/na/0/313/Scart-Kabel.html

http://www.allekabels.nl/na/0/6515/Laptop-Kabel.html

Is de goedkopere scartkabel voldoende om aan te sluiten? Aangezien deze een 4 pins-stekker heeft (kan deze evengoed aangesloten worden op mijn s-vhs uitgang met 7 gaatjes). En aangezien deze kabel ook stereo jack heeft, moet het geluid ook ok zijn? Maar aangezien ik er niet veel verstand van heb zou ik graag willen weten of deze inderdaad goed genoeg is.
 
Ja absoluut, beeldkwaliteit blijft daarbij goed genoeg om er plezier van te hebben
 
Ok, bedankt voor jullie hulp.

Dan kan ik hiermee aan de slag:D

Gr Leon
 
het kan heel goed een vivo aansluiting zijn, dit is video-in video-out
een gewone s-video gaat dan niet passen, je hebt dat zoiets nodig
http://www.compupack.com.tw/photo/vivo.jpg

ik heb een xfx kaart in m'n pc en bij mij waaren ze 'm vergeten erbij te geven, even terug naar de winkel
bij een zelf samen gestelde pc (losse onderdelen dus) hoort ie er gewoon bij te zitten
bij een laptop weet ik niet hoe dat zit.

bij mij ziet het er zo uit:
vivo to s-vhs --> s-vhs female to s-vhs female --> s-vhs to scart
 
Hey
Ik heb nu die kabel met de scart aansuiting binnen,
ik krijg echter alleen geluid via de tv, geen beeld.
Via instellingen krijg ik geen 2e monitor geactiveerd (ik neem aan dat dat de bedoeling is)
Heb ik dan inderdaad de verkeerde kabel, of moet ik ergens anders nog iets activeren of een driver of iets dergelijks downloaden? Grafische kaart is ATI Radeon X1250.

Bij voorbaat dank,

Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan