herbenoemen opgeslagen fotos

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
50
ik ben mijn fotobestand eens aan het kuisen en hier en daar is er een foto waar ik graag een eigen naam zou aan geven.

Waar deze nu bvb s000001jpg heten wil ik daar nonkel frans en tante maria van maken.

Probleem :
de fotos staan opgeslagen op mijn harde schijf onder "mijn afbeeldingen"
ik klik met rechtermuisknop op een foto en kies dan voor naam wijzigen
hierna typ ik nonkel frans en tante maria
klik op enter
en krijg volgende mededeling : "door het wijzigen van de exctensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar. Wilt u toch verder gaan ?"

Als ik dan op ja klik verdwijnt de foto

Het rare van het geval is dat ik er vroeger wel in lukte om fotos een naam te geven.
Is mijn pc mij aan het pesten of doe ik weeral iets wat je zou kunnen benoemen als "stom"
 
Waarschijnlijk moet je er .jpg achter typen.

Onder welk besturingssysteem probeer je dit?
 
:) Nee het komt omdat je bestands extensies op weergeven hebt staan.

Als je bij mijn documenten bent ga dan bovenin naar "Extra" > "Map Opties" > "Weergave" > en dan in de lijst "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" aanvinken.

Nu zie je alleen de naam van de foto's en niet meer de extensies en kun je gewoon de naam veranderen zonder dat de extensie veranderd.
Wel even eerst inderdaad die bestanden die nu geen foto meer geven .jpg er achter zetten.
 
Laatst bewerkt:
@ tha devil ik heb windows xp en bedankt voor de tip. Wel wat omslachtig maar het lukt:thumb:

@paintje : bedankt ook uw tip is oke :p

Wat zou ik zonder mijn help mij vrienden doen ??
 
De oplossing van Paintje is handiger aangezien dan de extentie niet bij de naamswijziging wordt veranderd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan