Nero 7 ziet front line in niet. geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

copykat

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Berichten
32
Hallo,

Los van alle andere instellingen die ik nog moet uitzoeken (via dit forum) krijg ik maar niet voor mekaar om het geluid op te nemen. Ik heb een medion capturekaart en ik moet aan de voorkant de video composiet en front line in audio plaatsen. Svideo kan ook. Kaart werkt, ander programma neemt geluid op maar klinkt overstuurt en hakkerig. (bij config. audio frontline toevoegen werkt nu wel beter nadeel weinig mogelijkheid tot instellen beeld. 280109)
Bij nero geluid instelling kan ik alleen kiezen uit de videocapture kaart en geen front line in. De config videokaart werkt ook niet. Het is analoog (vhs). Ik vind nergens een manier om het handmatig toe te voegen.

Iemand ideeën?

Ondertussen ontdekt dat bij de audio opname de front line wel gezien wordt door nero maar nog steeds niet bij vision mode ook in de help files nero niks kunnen vinden. vond nog wat op ander forum: De MEDION (7134) WDM Video Capture card schijn door nero 7 niet te worden ondersteund en " ze "doen er ook niks aan daar werd chris tv als alternatief gegeven. Heeft iemand ervaring met dit programma?

Nog steeds niemand met een helder idee?

copykat
 
Laatst bewerkt:
Hi

Hi,

Ik kan de geluid helaas ook niet opnemen.
ik gebruik geen Nero maar een in het doos bijgeleveerde software.

heb jij al een oplossing?

gr,
rizo
 
Niet voor nero.
Ik maak nu gebruik van ulead videostudio.11

Qua instellingen minder mogelijkheden maar ik heb een vhs gecaptured en omgezet in mpeg2 en als dvd image. met menutje en het is prima te doen. Al moet ik zeggen dat ik nog een glasbak als tv heb.(handig met kleine handjes die af en toe hun enthousiasme met trommelen op de beeldbuis kenbaar maken)

Nero is helaas een onoplosbaar probleem.
De kaart is te oud.....:(

succes
 
thanks

Hi,

Bedankt voor je reactie.

Het is opgelost, dus ik kan gewoon geluid opnemen.
Een deel van het driver was niet geïnstalleerd.
Ik heb hem getest en hij werkt prima.
Ik ben inmiddels achtergekomen dat je kan kiezen voor meerdere capture software, dus niet alleen bijgeleverde software.
Maar ik hoor wel veel ruis op achtergrond, kan ik dit ergens vermijden?
In de bijgeleverde software kan de ruis ook niet verwerkt worden. mischien kom dit door VHS video bandjes,enz,.....

is nero beter dan ulead videostudio.11???
wat is jou ervering met nero?

gr,
Rizo
 
hi,

wat voor capturekaart heb je?
En wbt nero als je gaat googlen kom je vaker nero tegen met capture problemen.

Kijk ook even of je input volume kan regelen bij configuratie audio van je pc
dit kan volgens mij ook bij nero zlef maar ik weet dit niet zeker want bij mij werkt het niet!:(
Ruis is of opgenomen door je vhs(altijd een beetje aanwezig) of komt door je kabeltjes die langs bijv 220vac liggen. soms moet je gewoon beter kabel kopen.

Probeer het input volume zo in te stellen dat je geen oversturing en geen te klein signaal hebt.
 
Hi,

Ik heb een wdm capture card.
Ik kan best veel veranderen onder geluid configuratie van de bijgeleverde software,
Ik kan ook input volume regelen bij audio configuratie.(audio card is onboard)

Dus geen nero!! thanks.
Ik zal dan geen tijd meer aan besteden!!!


Ik zal vanavond ulead videostudio.11 uitproberen,
Weet jij trouwens welke beeld/geluid resolutie het beste is?

gr,
rizo
 
Wat ik eigenlijk bedoelde is ga naar apparaten beheer kijk wat je exact voor wdm capturekaart hebt en google die met je nero versie. bijv nero7
Want blijkbaar heb je wel geluid. Maar uvs 11 werkt in ieder geval bij mij. (geluid inputniveau bij je audio controler van windows instellen kan niet bij uvs 11, althans ik heb het niet gevonden.)

Ik ben geen expert en ook net begonnen maar wat ik geleerd heb van de ouwe rotten hier is:
zorg dat je de codecs up to date hebt. voor beeld en geluid.
svideo is in principe beter als composiet.(tulp)
In mijn geval is de kaart vreemd genoeg beter in composiet.

gebruik gewoon:
Resolutie :720x576
Framerate :25 Frames per seconde (FPS)
Kleurruimte :24 bits RGB
als je dv avi hebt is dit het beste anders:
Als mogelijkheid bestaat kies je voor "interlaced of geinterlinieerd" en niet voor "progresief" 720x576
Als er geen dv compressor te kiezen is dan betekent het dat het programma kennelijk niet de standaart op ieder win systeem aanwezige microsoft DV codec kan gebruiken en zul je er zelf 1 moeten installeren zoals bv de Cecocida freeware dv codec.
Dat is later nodig voor je mpeg2 of dvd.( delen)

Bij uvs 11:
vastleggen=>, formaat=> dvd; bij opties video eigenschappen =>dvd pal hq( interlaced bovenste veld eerst en 4:3 mpeg audio) invoerbron=> samengesteld pal b. dan je audiobron kiezen. klaar. vhs starten vastleggen drukken; wachten. Zorg er wel voor dat je hard disk voldoende ruimte heeft en zet je screensaver ed uit.


succes.

copykat
 
Laatst bewerkt:
hallo,

hi,

Nogmaals bedankt voor je reactie.
op Google lees je wel heel veel negatieve opmerkingen over Nero.
Ik heb dus uvs geïnstalleerd, en hij doet het perfect.

ik zal vanavond even de instellingen aanpassen.
Resolutie:720x576
Framerate :25 Frames per seconde (FPS)
Kleurruimte:24 bits RGB


Zodra ik S-video aansluit krijg ik een zwart/wit beeld, wel raar.
Onder capture setting kan ik kiezen uit DV/AVI/MPEG/DVD/VCD,.......:confused:
Wel een beetje ingewikkeld.:shocked:

ik zou heel graag het ruis willen vermijden. maar naast het geluid hoor ik nog steeds die ruis, bij ieder opnamen.

Ik ga weer experimenteren.
Tips zijn altijd welkom.


gr,
rizo,
 
zwartwit bij svideo

Klopt had ik ook.
Dacht dat het aan mijn capturekaart lag.
Gebruik gewoon composiet. tulp. op een metertje boeit dit niet zo denk ik.

lees ook effe mijn vorige reaktie had er nog wat bij gezet.

wbt die ruis sluit je vhs eens aan op je tv heb je dan ook ruis?
Deksel er af en videokoppen schoonmaken met alcohol. of speciale reiniger)

probeer anders een andere ingang in je pc of sluit een ander app aan (dvd speler) en kijk of je dan ook ruis hebt. (dvdspelers geven bijna geen ruis af omdat ze digitaal zijn en ze hebben vaak wel een line out en composiet out. kan je meteen je beeld qualiteit testen:)

Nog steeds ruis: capturekaart. zoek een driver update oid.

copykat
 
hi,

wbt die ruis :
probeer een andere video.helpt echt.

het volgende probleem:
ulead videostudio.11
na 15 min loopt de pc vast.
Resolutie:720x576
MPEG
ik ga een andere resolutie proberen.

gr,
rizo
 
Dat vastlopen,
Wat is je systeem sterkte?

Als je de instellingen:
"Bij uvs 11:
vastleggen=>, formaat=> dvd; bij opties video eigenschappen =>dvd pal hq( interlaced bovenste veld eerst en 4:3 mpeg audio) invoerbron=> samengesteld pal b. dan je audiobron kiezen. klaar. vhs starten vastleggen drukken; wachten. Zorg er wel voor dat je hard disk voldoende ruimte heeft en zet je screensaver ed uit."

Gebruikt zou het niet moeten vastlopen.
Zet in ieder geval je energiebeheer zodat je hd ((60 min.)en dergelijke niet af en toe uitgaan. geen screensaver, geen nutteloze programma's , geen dowmloaden.
kijk via ctrlaltdel hoe je systeem belast wordt tijdens het opnemen.
Controleer anders waar uvs zijn temp files wil plaatsen.Ik gebruik meestal een aparte partitie die ik om de zoveel tijd defragmenteer.

En misschien is je firewall/virusscanner aan het stuiteren...?


succes
 
Laatst bewerkt:
hi,

hi,

Bedankt voor je reactie.
systeem sterkte?
Intel 2 core
2 GB memorry
160 GB HD 4 patities


geen vast lopers meer:
ik heb gekozen voor een andere resolutie,
namenlijk:
geen 720 x 576
maar 480 x 480

gr,
rizo
 
Jsysteem zou genoeg moeten zijn.


Krijg je dan geen vervorming als je hem gaat imagen?
Dit is namelijk een vierkante resolutie even lang als hoog. Er worden dan pixels bij bedacht volgens mij in de breedte.

Heb je al de updates gedaan vd corelsite voor uvs 11 plus?

copykat
 
hi,

nee, ik heb geen updates gedaan.
ik zou niet weten hoe dit gaat.

maar ik heb de resulutie aagepast, en het gaat prima.

gr,
 
Als je wil kan je op de uleadsite kijken dan kom je vanzelf op de update site.

maar als je dit goed genoeg vindt is het prima toch?

succes

copykat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan