Hulp gezocht bij maken logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Hoi,

op mijn oude site staat mijn oude logo. Lelijk! Nu ben ik met een nieuwe site bezig m.b.v. Joomla! (is alleen nog maar lay-out, content zit er nog niet in). En daar wil ik een mooier logo in hebben. Ik heb de kale lijntekening van het logo:

[smallimg]http://www.jouwgitaar.nl/Logo-Model.png[/smallimg]

Ik wil graag de witte achtergrond geheel doorzichtig, zodat je de site-achtergrond er doorheen gaat zien. Zowel binnen de contourlijn als erbuiten. En dan wil ik rond de contourlijn een groene vuur-achtige gloed. Het groen kan je zien in het huidige plaatje linksboven in mijn nieuwe site, die kwam bij het template. Wat ik met gloed bedoel is dit:

[smallimg]http://www.astropa.unipa.it/~orlando/INTRO_SUN/slide9.jpeg[/smallimg]

De rand die je ziet bij een zonsverduistering.

Maar, ik ben een gitaarbouwer, geen computerwizzard. Ik heb FotoFiltre (en Paint, maar dat lijkt me niet erg nuttig in deze). Hoe kan ik het beschreven eindresultaat eenvoudig bereiken? Als ik er andere (legaal downloadbare gratis) software bij nodig heb, geen probleem. Maar ik zou niet weten welke, of hoe ik moet beginnen.

Alvast bedankt voor nuttige tips / hulp,

Hugo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vanmiddag wel even tijd om wat te klussen voor je. Met de programma's die jij noemt kom je inderdaad niet heel ver ;)

Moet het logo even groot zijn als de vorige?
Welke kleuren moet het worden?
 
Laatst bewerkt:
Wow, dat zou helemaal fantastisch zijn. Die .png die gelinkt staat is een groot template uit AutoCAD. Die is eigenlijk te groot, maar verkleinen kan altijd, vergroten gaat dacht ik altijd gepaard met kwaliteitsverlies.

Qua kleuren vind ik de groentinten die in het huidige plaatje op de nieuwe site staan heel mooi, da's dit plaatje:

headerimg.jpg


Een beetje 'neon-groen'om het zo maar te zeggen. De gloed hoeft overigens niet enorm uit te steken, hoor, rond het contour. En ik zie, nu ik dit plaatje los heb, dat de achtergrond niet doorzichtig is. Maar in de site kleur.

Als je het zou willen doen, superformiweldigeindefantakolosachtig! Als ik ooit iets voor je kan betekenen op het gitaarbouw / reparatievlak, laat het maar weten!

Dank,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
zoiets? maar dan in het groen?
 

Bijlagen

  • gitaar copy.jpg
    gitaar copy.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 44
YES! Super!

Ik heb hem meteen even in de template geplakt. Moet nog iets met de maat spelen, en in het groen is'tie waarschijnlijk nog mooier, maar 't is nu al gaaf!

[EDIT]ZO, maatvoering op nieuwe site ook goed, tjonge. Net echt...[/EDIT]

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan Hugo.

Beetje klooien in Photoshop is een soort van hobby van me. Ik leer er ook weer van dus zijn we allebei geholpen.

Het enige instrument wat ik bespeel is MP3 speler...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan