Bedraad + draadloos bij elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Hoi.
Ik heb 2 pc's die allebei verbonden zijn aan mijn router met kabel.
Het is een U.S. Robotics.
Nu heb ik een laptop erbij en ik wil deze niet met kabel aansluiten omdat ik dan anders een hoeveelheid kabel door mijn huiskamer heb liggen.
Kan ik deze draadloos aansluiten op mijn bekabelde router met een ontvanger of zo, of hoe werkt dat?
En als dat niet gaat, hoe los ik dan op dat die laptop ook internet op kan?
 
Beschikt je laptop over een netwerkkaart?
indien niet, dan moet je een netwerkadapter kopen (een die op je router werkt).
 
Je laptop beschikt al over een draadloze netwerkverbinding (WLAN/WIFI)?

In dat geval moet je je router vervangen door een exemplaar met WLAN/WIFI. Deze hebben namelijk vrijwel altijd ook 4 'gewone' netwerkaansluitingen (voor kabel) en daarnaast ook een antenne voor draadloos internet. Hierop kan je dan zowel de bedrade PC's aansluiten als ook de draadloze laptop.

Bij mij werkt dit al meer dan een jaar prima met een simpel Netgear routertje. Maar er zijn vele andere merken routers die dit ook hebben. Merk en type is immers altijd een persoonlijke afweging/voorkeur.

De Netgear WGR614 is een voorbeeld van een router die zowel kabelaansluitingen heeft als ook draadloos werkt en waarschijnlijk prima voldoet voor normaal gebruik. Maar lees dat niet als een advies of zo, want merk en type blijft een persoonlijke keus/voorkeur en is ook gebaseerd op wat het ding moet kunnen:

- Welke standaarden/snelheden moet ie ondersteunen?
- Wil je een gecombineerde met een geintergreerde ADSL aansluiting?
- Wat moet het bereik zijn?
- Welke beveiligingsprotocol(len) wil je gebruiken
- Etc.

Goed laten voorlichten dus!
 
Bedankt voor de adviezen.
Ik heb ergens anders ook nog een tip gehad over een Fonera, dat ben ik nu aan het bekijken. Wel zo makkelijk, kan je ook elders internetten met je laptop en dat gratis.
Dit lijkt mij dus wel wat.

Hier hoe het werkt:
De fonera router sluit je aan op een vrije lan poort op je router, even kijken naar je type router, de gebruikelijke routers hebben vier lan poorten, dmv de fonera router krijg je 2 draadloze netwerken: één privé en één publiek en tegelijkertijd over gratis toegang tot internet in de hele wereld.

het prive gedeelte is dus afgeschermd en zoals de naam als zegt voor prive gebruik

het publieke gedeelte is een stukje breedband wat je deelt,voordeel je kan zelf onderweg of op vakantie ook bij andere fon gebruikers op het publieke gedeelte van hun router

de fonera sluit je dus aan op je bestaande router,en dmv bijgeleverde 220v adapter voorzie je deze van voeding

Je laptop moet wel voorzien zijn van een wifi ontvanger.

HIER INFO Fonera
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan