branden maar liedjes te lang van duur!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timootje4

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
121
:confused:Hallo, helpertjes!

ik wil een cd-tje branden maar ik heb maar 80 min. erop.
mijn liedjes bij elkaar passen er wel op(daar heb ik mijn programmaatjes voor;))
maar de liedjes bij elkaar zijn te lang van duur!:confused:
weet iemand iets waarmee ze er toch op passen qua duur?
 
mijn liedjes bij elkaar passen er wel op(daar heb ik mijn programmaatjes voor;))
maar de liedjes bij elkaar zijn te lang van duur!

Sorry, maar HUH? Ze passen niet en passen wel? Je verhaal is mij niet helemaal duidelijk.
 
nou, de liedjes passen er wel op qua grootte(er zit 700 mb op mijn schijffie)
maar niet per duur(er staat 80min op, maar mijn liedjes bij elkaar zijn langer dan 80min)
gesnapt?
 
Bij een muziek CD gaat het niet om de Mb's maar om de duur, 80 minuten is dan gewoon de max.
Op een muziek CD worden de files er op een bijzondere manier opgezet, op een manier dat als er een (kleine) kras op komt deze toch nog te gebruiken is.
 

Misschien handig als je ook even verteld wat je niet begrijpt. Vertel dan ook even wat je probeert te branden. Misschien kan je een liedje weglaten en dat het dan wel allemaal past, of je maakt 2 cd's in plaats van 1.
 
nou, ik wil een stuk of 30 liedjes branden, maar die zijn bij elkaar een beetje veel mb.
daar heb ik mijn programmaatjes voor om dat te verkleinen, maar toen ik hem toen brandde, en ik ging hem luisteren, stopte hij midden in een liedje. de rest kreeg hij er dus blijkbaar niet meer op! en de rest wil ik er wel op hebben!
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je de "overburn" optie al? Daarmee kun je zo'n 1,5 minuut meer muziek op een cd branden... (is niet veel, maar misschien precies voldoende). Verder kun je ook de pauzes tussen de liedjes inkorten... (standaard 2 seconden bij Nero)
 
Hoe schakel je "overburn" in?
Dat is per brandprogramma anders.... moet je zelf even in de "help files" kijken...

In Nero ga je naar File > Options, tabje "Expert Features" en dan zet je een vinkje ....

attachment.php
 

Bijlagen

  • nero overburning.jpg
    nero overburning.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 123
Hoeveel nummers van die 30 staan er nu op?
Als dat er maar bv 20 zijn kan je beter de volgende CD die je wilt branden gebruiken op de resterende 10 op te zetten anders heb je zo, met overburn een CD met 21 of 22 ipv 20 nummers er op. Dat schiet nog niet zo veel op.

Nogmaals bij een 'echte' muziek CD gaat het het niet om het aantal mb's, de files kan je nog zo klein maken (met veel kwaliteit verlies) al je wilt.
Het gaat er om hoelang (in minuten) alle nummers samen zijn.
N.b. Naast 80 minuten zijn er ook 90 minuten CD's met overburn kan je er soms tot 100 minuten mee branden. Voorwaarde is wel dat je brander dit allemaal ook aan kan. Er zijn branders waar de optie overburn niet eens werkt.

Maar het branden is één ding, de CD speler waarmee je de CD gaat afspelen moet dit ook nog aan kunnen. Op de brander die je hebt gebruikt gaat dit meestal nog wel goed, maar op de CD speler in je audio set of autoradio kan dat een heel ander verhaal zijn, soms herkennen deze zo'n CD niet eens...
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt jongens deze vraag is opgelost!
nogmaals bedankt voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan