CDA Branden en Cuesheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
301
CDA Branden en Cuesheets

Probeer met Nero of Wavepad en andere programma's een aantal LP's op te nemen en over te zetten op een geluid CD. Maar na opname en compilatie zie ik slechts een 1K bestandje in verkenner en wordt slechts de eerste track afgespeeld zonder titels die ik wel had ingevoerd. Wel staat er de ruim 390 MB op de CD. maar onbereikbaar.

Golden Record werkt niet naar behoren en de lijst met gegevens wordt niet toegevoegd. Ook daarbij alleen één track. Maak je een foutje, dan aborteert het programma en kun je helemaal opnieuw beginnen inclusief opname, want ook het WAV bestand is dan beschadigd.
Een goede Cuesheet maken is niet eenvoudig. Weet iemand hoe je dat uitvoert?
 
Een Audio CD is niet normaal zichtbaar in de verkenner, Alleen in Audio CD afspeel-software. Dat 1K- bestand is alles wat je te zien krijgt. Alleen moeten dat eigenlijk evenveel 1K bestanden als nummers zijn. Jij hebt de hele opname nu in één track staan, en dat klopt niet. Die 390 MB is wel ongeveer de lengte van een LP.

Je zult de nummers moeten losknippen, Misschien kun je dat (in Wavepad) automatiseren, door markers te zetten in de tijdlijn bij het begin en eind van elk nummer. Die markers worden dan gebruikt om losse nummers te maken, die je brandt als 1 CD. Dat kan met het programma Wavelab.
 
Een Audio CD is niet normaal zichtbaar in de verkenner, Alleen in Audio CD afspeel-software. Dat 1K- bestand is alles wat je te zien krijgt. Alleen moeten dat eigenlijk evenveel 1K bestanden als nummers zijn. Jij hebt de hele opname nu in één track staan, en dat klopt niet. Die 390 MB is wel ongeveer de lengte van een LP.

Je zult de nummers moeten losknippen, Misschien kun je dat (in Wavepad) automatiseren, door markers te zetten in de tijdlijn bij het begin en eind van elk nummer. Die markers worden dan gebruikt om losse nummers te maken, die je brandt als 1 CD. Dat kan met het programma Wavelab.

Hoi Vandahl

Bedankt voor je reaktie,
Ik heb markers geplaatst in Nero met titels, maar kennelijk niet goed gecompileerd.
Nero Soundtrack plaatst alle tracks onder elkaar en ik weet niet hoe dat samenvalt, als compilatie maar de lengte klopt inderdaad wel.
2aaga6e.jpg

Vreemd is bijvoorbeeld dat in een track toevoegen ik vaak links in die afzonderlijke opname vakken geen titel te zien krijg en boven in de balk wel als een soort tijdslijn.

Dus het editten van track titel gaat niet vlekkeloos.
En moet je dan nog pauzes toevoegen?
Ga het een proberen als een gehele track met Labels in Nero Soundtrack.
En dan nog Wavlab zoals jij aangaf.

Nu is het gelukt om de tracks afzonderlijk weer te geven door tussen de tracks met schuiven een kleine pauze in te lassen anders ziet dat domme programma die niet afzonderlijk. In de lijst bij het branden kun je titels invoeren.

Zonder die pauzes zie je dus maar één totaal compilatietrack. En hoe vaak je ook titels invoert in trackeigenschappen enz. niets te vinden bij het branden en de titels. Voer je de nu zichtbare tracks een titel toe, wordt die niet op de Cd weergegeven.
Er komt bijv. alleen track 1 tot en met 8 te staan in CDA mode.

Ikke nie begrijpe?

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan