• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uren optellen aan de hand van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbanens

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
9
Hallo,

Wij kan mij hier mee verder helpen?

Op het tabblad totaal wil ik het totaal aantal uren zien per persoon A,B of C in een bepaalde maand. Daarna wil ik aan de hand van het jaartal het uurtarief bepalen en een totaalbedrag berekenen. Dit lukt mij op een tabblad per maand wel met extra kolommen per persoon, maar dit moet volgens mij ook handiger kunnen.

alvast bedankt
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    15,5 KB · Weergaven: 58
Hallo,

Wij kan mij hier mee verder helpen?

Op het tabblad totaal wil ik het totaal aantal uren zien per persoon A,B of C in een bepaalde maand. Daarna wil ik aan de hand van het jaartal het uurtarief bepalen en een totaalbedrag berekenen. Dit lukt mij op een tabblad per maand wel met extra kolommen per persoon, maar dit moet volgens mij ook handiger kunnen.

alvast bedankt

Beste rbanenes , kijk hier eens http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2547686&postcount=6
Ik zou je vb uitwerken , maar de site is nukkig ( traag inladen sinds gisteren al )
 
dit is niet helemaal wat ik bedoel.
ik hoop dat iemand mij kaan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Beste rbanens ;)

Zie bestandje, is dat wat je bedoelt ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • voorbeeld(danny147).xls
    21 KB · Weergaven: 67
De bedoeling is dat dit een soort standaard blad wordt, zodat ik dit voor meer projecten kan gebruiken. Ik wil dus het totaal aantal besteden uren per maand laten berekenen. Dit aan de hand van het jaar en maand dat je opgeeft in kolom b en c. Er moet dus gekeken worden in het hele blad of de uren binnen de opgegeven maand selectie valt ed deze bij elkaar optellen.

alvast bedankt voor de moeite :thumb:
 
Ik denk dat je jouw voorbeeld wat duidelijker moet maken.
Ik snap in ieder geval niet wat je precies wilt en waar je het wilt.
 
Ok misschien helpt dit.
In de tabbladen A,B en C vult iemand het aantal uren per dag in met de datum van dat project. Dit verschilt dus telkens per project. Op het totaal tabblad wil ik per ingevulde maand het totaal aantal bestede uren per persoon (a,b of c) zien. Omdat de uren en datum's per project verschillen moet er dus een selectie aan de hand van de datum plaatsvinden. In feite zoals het eerste voorbeeld van Denny. Alleen worde hier vaste cellen bij elkaar opgeteld. Aangezien ik dit van te voren niet weet moet er dus opgeteld worden aan de hand van de datum.
Ik hoop dat dit voldoende uitleg is.

thx Ralf
 
ok volgens mij heb ik de formule gevonden. Ik heb deze nu gekopieerd in mijn bestand (cel AA5). Kun je mij helpen met de foutmelding die ik krijg. Het is een stukje lastiger dan ik dacht.


thx Ralf


Bekijk bijlage 59663


Lijkt dit er een beetje op Ralf.
 

Bijlagen

  • rbanens 2909 test regie 282 (1).rar
    13 KB · Weergaven: 36
ik begrijp niet helemaal hoe je aan het bedrag komt. In feite wil ik gewoon de uren bij elkaar optellen. Het bedrag komt dan later.
 
ik begrijp niet helemaal hoe je aan het bedrag komt. In feite wil ik gewoon de uren bij elkaar optellen. Het bedrag komt dan later.

Aan het bedrag heb ik niks gedaan.

Ik dacht dat je de data wou uit de index van projectleider!A9:A1000, (volgens jouw bestandje zocht je daarop) dus heb ik dit maar klakkeloos aangenomen.
Uit welke index moet het dan komen, als ik vragen mag.
 
Ik wil het totaal aantal uren optellen in de rij D tot en met H. En dan als voorwaarde het jaar en de maand in b11 en c11.
 
Zoiets misschien?
 

Bijlagen

  • rbanens test regie (HSV).rar
    13 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
bedankt dit is wat ik bedoel.

maar zijn er ook nog andere oplossingen zonder de hulp tabellen?
 
Ja, die is er ook, al ben je niet gauw tevreden. :D
Je komt zelf met deze zogenaamde hulpkolommen, en dan vraag je of het zonder kan. :confused:

Hierbij dan zonder hulpkolom.
Dit is een matrixformule.
 

Bijlagen

  • rbanens test regie (HSV) 1.rar
    13 KB · Weergaven: 58
hartstikke bedankt

ik had gehoord dat het niet anders kon.

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
hartstikke bedankt

ik had gehoord dat het niet anders kon.

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Graag gedaan,

misschien kun je het nog op opgelost zetten als je wil.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan