Photoshop lijkt 16:9 project als 4:3 jpg op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

TJansen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
81
Hallo,

Ik ben bezig een soort "dia" voor een dvd te maken in Photoshop CS2.

Het moet een breedbeeld dia worden, dus heb ik al formaat gekozen voor: "HDV 1440 bij 1080 anamorphic.

Vervolgens heb ik gewoon de dia ontworpen en opgeslagen als PSD bestand. Nu het ontwerp klaar is wil ik het opslaan als JPG om vervolgens met Adobe Premiere te kunnen importeren.

Als ik de afbeelding opsla, lijkt het alsof de resolutie aangepast wordt naar 4:3 en het effect van breedbeeld "verloren" gaat. Als ik het psd bestand opent krijg ik wel de melding dat "pixel aspect ratio" aanstaat. Als ik dit uitzet (view, pixel aspect ratio correction uitvinken) krijg ik de 4:3 verhouding te zien en ziet het ontwerp er niet goed meer uit...


Ik heb op internet wel rondgezocht, maar kon geen juiste oplossing vinden.

Via image, pixel aspect ratio kan ik wel andere mogelijkheden selecteren, maar dat veranderd niet veel.

Heeft iemand een idee hoe ik het ontwerp zoals het op mijn scherm is, op dezelfde manier kan opslaan zodat het als bv breedbeeld jpg gebruikt kan worden?

Alvast bedankt!
 
1440 x 1080 is een non sqare pixal handycam formaat, wordt meestal van 1.33 (non sqare) naar 16;9 (square pixel) overgezet.
 
Vind het vreemd dat je wel dat formaat kan kiezen, maar het niet kan opslaan als jpg, zonder dat het "vervormt"...

Heb het formaat nu handmatig naar iets van 1350 bij 800 gezet, en dat werkt wel aardig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan