Problemen met netwerkverbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Communication

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
1
Hoi allemaal,

Ik kan (vrijwel) niks meer downloaden vanaf het internet (behalve met Limewire e.d.) en ook wordt er redelijk vaak geen verbinding gemaakt met websites. Als er bij het downloaden een nieuw scherm wordt geopend geeft het aan geen verbinding te kunnen maken met de website en bij hotmail komt er wel een pop-up als ik een bijlage download, maar als ik dan openen of opslaan kies blijft deze onveranderd (zonder dat er een groen balkje ontstaat) in het downloadschermpje staan. Ik denk dat er geen constante verbinding met het internet is o.i.d. Ik heb al vele helpmij-achtige forums doorzocht en acties geprobeerd, maar nog zonder resultaat (ook in "internet-opties"; pop-up blokkering staat uit e.d.).

Ik dacht eerst dat het aan Internet Explorer lag of een anti-virusprogramma/firewall, maar ik heb Internet Explorer opnieuw gedownload en de programma's uitgeschakeld gehad.

Ik heb Windows Vista Ultimate met Service Pack 1 op een Inspiron 1525 van Dell (3,5 Windows Prestatie-index). Ik heb een Intel Core 2 Duo CPU T7250 @ 2.00 GHz 2.00 GHz met 3,00 GB RAM op een 32-bits besturingssysteem.

Netwerkcentrum: Verbinding. Toegang tot lokaal netwerk en internet LAN-verbinding. Netwerkdetectie ingeschakeld. Particulier netwerk.

Op een website stond "Internet Explorer cannot display the webpage" met daaronder: "What you can try: Diagnose Connection Problems" (diagnose en herstel). Die Windows Netwerkcontrole gaf het volgende aan: "Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server(85.255.113.142) worden gemaakt. De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen. (keuzevak:) Netwerkadapter 'LAN-verbinding' opnieuw instellen. Het opnieuw instellen van de adapter kan soms een onregelmatig probleem oplossen."

Vervolgens heb ik een aantal instellingen aangepast en geeft deze nu het volgende aan: Er zijn geen problemen met de netwerkverbinding van deze computer gevonden.

Ik weet nu niet meer waar het probleem ligt: internet-opties, missende DLL-bestanden, programma's die aan staan, netwerkverbindingen, virus, Internet Explorer, ...

Omdat netwerkverbinding het laatste is waar ik mee bezig ben geweest plaats ik mijn vraag in dit deel van het forum, ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen.

Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen (zonder risico's dat ik andere bestanden kwijtraak of dat ik mijn computer moet legen)? Jullie antwoorden worden zeer gewaardeerd !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan