branden op dvd+rw lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocoma

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
47
ik heb een voor mij vreemd probleem
ik ben sinds kort films aan het downloaden en ben daar bij op een vreemd probleem
gestuit
het ging eigenlijk best wel goed tot dat ik ben gaan branden op DVD RW
mijn dochter wil veel zien dus ik dacht branden op een RW, kijken en de volgende erop
maar wat is het geval na het branden is er geen een speler die de films kan afspelen
(op de pc mbv windows media speler wel)
ik brand een "cd-image"
als ik vervolgens exact het zelfde doe met een DVD+R dan is er niets aan de hand
ik brand met Nero 9
de DVD is van het merk TDK het type = DVD+RW 1-4X
kan iemand mij aub vertellen wat ik fout doe
BVD
 
Weinig. Er zijn spelers die het minder goed met het ene schijfje willen doen dan een andere. In wezen heb je het antwoord op je eigen vraag al gegeven toen je schreef dat er met een DVD R niets mis was.
Dit betekent dat het m.i. aan weinig anders kan liggen dan aan het bepaalde RW'tje. Immers, als Windows of Nero "corrupt" zou zijn, dan zou je ook geen DVD R hebben kunnen branden.

Wat je nog kunt proberen is het schijfje met Neor te formatteren (volledig wissen) en kijken of íe daarna wél wil.
 
de dvd op de meest langzame manier gewist zodat ik zeker wist dat alles er af was
maar helaas het heeft niets geholpen
ik heb voor de zekerheid de allerlaatste versie van nero gedownload op de nero site
maar het probleem blijft het zelfde
ik snap er niets van het kan toch niet anders dan een simpel/stom dingetje zijn wat ik
fout doet
 
Ik vermoed dat een RW niet standaard wordt afgesloten (instelling van Nero). Om het ding op bepaalde standalones te bekijken zou dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn.
Kán die standalone uberhaubt wel RW's afspelen?
 
ik neem aan dat je met een standalone mijn dvd speler bedoelt
als dit zo is zou het type dvd dan wat uitmaken de speler kijkt toch naar de extensie
ik heb het trouwens geprobeerd op de speler en de xbox en beide spelen ze niets af
 
Niet alle DVD spelers (idd. standalone) kunnen RW's afspelen.
 
oke pasja bedankt het zal dan inderdaad wel aan de dvd speler(s) liggen
bedankt voor de geestelijke bijstand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan