video 8 naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Berichten
112
wat ik tegenkwam op internet over dit onderwerp sloot steeds niet helemaal aan bij mijn vraag, of was oud en/of incompleet...

Ik heb mijn pc gekocht om analoge en digitale videofilmpjes te kunnen be-/verwerken.
Vanwege tijdgebrek besloten om het analoge materiaal 1 op 1 over te zetten op DVD. Onze eigen camera is kapot, lenen er nu één....

Gegevens:
sony CCD TR550 E
kabel met rode en gele stekker.

Op de pc:
Vista
(L) rood R (wit) geel (comp vid) ronde stekkerplek voor 5 pins (s video)
Daarboven zit nog weer een s video plek maar dan weer voor een gele stekker (dus niet voor pinnetjes stekker)

Kaarten:
hauppauge wintv PVR PCI II (26xxx)
nvidia Geforce 7100 GS

1. Hoe krijg ik de camera goed aangesloten zodat ik beeld krijg op mijn pc
2. welk programma kan ik het best gebruiken om te capture-en? Ik heb moviemaker maar volgens de help info is hiermee geen analoog videomateriaal te importeren. Ik heb CamStudio gedownload. Is dat wat?
3. Wellicht is het beter om in 1x een goed programma/pakket te kopen (ook omdat ik ook ooit echt nog wil gaan bewerken!!). Maar het geld is op! Anders kocht ik nu eerst wel een DVD recorder :). Graag advies m.b.t. een programma. Wellicht nog ergens goedkopen of gratis downloads te vinden? Anders advies Pinnacle of Magix of... ???

O Helpmij help mij!
Alvast hartstikke bedankt!
 
Camstudio is software om op te nemen wat er op het beeldscherm gebeurt, en niet echt geschikt voor video. Je hebt software nodig die samenwerkt met die Hauppauge kaart. Video capturen (of vastleggen) wordt dat genoemd. Is er bij je computer geen software geleverd die dat kan, bijv. Ulead DVD Moviefactory?

Anders moet je daar iets anders voor hebben, idd zoals van Magix, Pinnacle, Adobe, of Corel. Deze videobewerkings-programma's kunnen allemaal zo'n beetje hetzelfde, het ligt eraan welke jij het fijnst vind werken. Corel VideoStudio en Premiere Elements zijn het eenvoudigst.

Via de gebruiksaanwijzing van je PC moet je uitzoeken welke van de gele tulp aansluitingen de video-ingang is, aansluiten op een uitgang (ook geel) kan niet.. Probeer ook de achterkant van je PC.
In Hauppauge software en/of in de instellingen van het videobewerkings-programma zul je dan nog de Hauppauge kaart als ingang moeten aanwijzen. Je stelt dit in op ' Composite video'.

http://www.shspvr.com/graph_build/image/bar_video.jpg
 
Bedankt voor je reactie.
Ik ga ermee aan de slag.
Is er ergens freeware te vinden die goed past bij de Hauppauge kaart?
Het screenshot dat je hebt bijgevoegd zie ik nergens verschijnen als ik de eigenschappen van de kaart opzoek. M.a.w. ik kan niet kiezen voor in en uitgangen. Betekent dat dat ik geen software in die richting geinstalleerd heb gekregen bij de Hauppauge kaart?

Groetjes!
 
Freeware: Ik dacht dat Moviemaker wel met analoge video overweg kan, als de capturekaart maar herkend wordt. Ik zou in jouw geval toch voor een (betaalde) totaaloplossing van capturen/monteren en branden gaan. Laatste vraag van je lijkt me juist.. Via onderstaande link vindt je een driver voor de kaart, en een goeie NL-talige uitleg. Maar misschien heb je hiervoor ook software bij de PC gekregen. Zoek uit welke kaart je precies hebt. Dat kan evt met het programma Everest, dit vertelt je uit welke onderdelen je PC bestaat.

http://www.hauppauge.de/nl/site/support/support_support.html
http://www.ankodeboer.nl/downloads/index.php?dir=&file=everesthome201.exe
 
Laatst bewerkt:
qua soort kaart vind ik niet meer info dan ik al had vermeld.
Op de homepage van Hauppauge kom ik niet verder (mijn kaart staat er niet tussen).
Is het dan soms pvr-150 (26xxx) ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan