Windows XP installatie crashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beheaded

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Berichten
10
Hallo, ik ben nieuw op de forums maar heb vaak een antwoord gekregen of veel dingen die mis waren met de computer, maar kon hier geen antwoord op vinden.

Ik heb een Intel DG45ID moederbord en een Intel Core 2 Duo E8500 daarbij.
Ik wou hier Windows XP op zetten, maar na dat de eerste procedure voorbij is en het de fase in gaat om apparaten te gaan installeren krijg ik een blue screen waar "IRQL_NOT_OR_LESS_EQUAL" boven aan staat.

Ik heb veel lopen zoeken en kon alleen maar vinden dat het iets met het hardware te maken had.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt!
 
De E8500 wordt ondersteund vanaf BIOS versie 0077.
Als ik het lijstje zo bekijk lijkt het mij stug dat je deze BIOS versie nog niet hebt, maar voor de zekerheid kun je dat even controleren.
 
Betreft het een Sata harde schijf? Zo ja, dan kan het zijn dat je voor de installatie nog sata drivers moet installeren.
 
Betreft het een Sata harde schijf? Zo ja, dan kan het zijn dat je voor de installatie nog sata drivers moet installeren.

Ja het gaat om een Sata harde schijf maar hoe moet ik de drivers precies er op krijgen als windows er nog niet op staat?
 
Kijk hier eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/978856//#iowindows

Komt er op neer dat je de drivers voor het eigenlijk installeren zal moeten laden vanaf een floppy of USB-Stick (als dat ondersteund wordt).
De magische knop is F6 :D

Nog makkelijker zou zijn een versie met Service Pack 3 installeren scheelt een hoop updates downloaden en Sata drivers zitten daar dacht ik ook al bij in.
 
Laatst bewerkt:
Nog makkelijker zou zijn een versie met Service Pack 3 installeren scheelt een hoop updates downloaden en Sata drivers zitten daar dacht ik ook al bij in.

Dat is helaas niet zo, ook in XP SP3 GEEN SATA drivers
 
Bedankt voor de info, kzal es fftjes wat gaan proberen, niet zeker als het lukt! ^^;
 
Ik had die foutcode "IRQL_NOT_OR_LESS_EQUAL" ook, bij een corrupte geheugen module.
Draai voor de zekerheid even Memtest :thumb:
 
Hallo.
Ik ben ziek geweest, dus had geen zin om met de computer bezig te zijn, maar was gisteren weer begonnen, het lag niet aan de hardware maar aan de Windows XP CD.
Dacht dat ik dit wel ff kon laten weten :D
 
Bedankt :)

Zelf met Vista een soortgelijk probleem gehad. Mijn Vista gaf na installatie gelijk explorer.exe errors, andere DVD gepakt en het werkte feilloos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan