Movie Maker: Geen beeld (lees: zwart), wel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

KristofLiesbet

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
6
Hallo,

Ik ben bezig met een filmpje te maken in Windows Movie Maker. In het begin lukte dat niet. Toen had ik geen beeld maar wel geluid zowel in Windows Movie Maker als in Windows Media Player. Ik heb toen wat gegoogeld en heb de oplossing gevonden: de Klite codec installeren. Problem solved en filmpje staat ondertussen al voor de helft klaar.

Maarrrrrr... gisteren installeerde ik Windows Service Pack 3 (een download die ik al eerder moest doen, maar moest eerst de nodige tijd vinden om te backuppen). Anyway, na de goede installatie van alle bijhorende updates wou ik mijn filmpje verder afwerken. Echter, in Movie Maker krijg ik sindsdien geen beeld (zwart eigenlijk) en wel geluid. In Window Media Player kan ik de film wel degelijk correct afspelen.

Vraag is dus: waaraan kan dit probleem liggen en hoe kan ik het verhelpen?
Bedankt alvast voor jullie inspirerende antwoorden.

Kristof
 
de bronbestanden kunnen verplaats zijn zet die eerst terug op de oorspronkelijke locatie
dan zou het beeld zichtbaar moeten zijn
 
Met bronbestanden bedoel je dan de locatie waar de films en foto's zijn opgeslagen?
Als het dat is wat je bedoelt, dan moet ik zeggen dat de locatie ongewijzigd gebleven. De documenten stonden onder Mijn Video's, en nu nog steeds.

Met hetgeen ik al gemaakt heb, waarvan ik nu niets meer zie heb ik nog geen groot probleem. Hetgeen wat mij wel zorgen baart, is dat wanneer ik de volgende filmpjes voor mijn volgende hoofdstukjes importeer, ik niets zie. Dus kan ik ook niet knippen.

Ook in een nieuw project behoud ik zwart beeld voor 't moment...
 
Hallo,

Heb net een e-mail ontvangen van watchdog ivm met het al dan niet opgelost zijn van deze vraag. Wel, het probleem bestaat nog steeds... :(
 
heb je k-lite er al eens af gegooid en daarna opnieuwe geinstaleerd ??
codec raken wel eens corrupt.
 
normaal gesproken zou ik zeggen herinstaleer movie maker, maar dat ligt bij ms uiteraard weer wat moeilijker.

ik heb het volgende gevonden:
Even more...

If you have an XP install disk...the following info
might be useful:

===
The following steps previously offered by
Carlos, MCSE are supposed to reinstall
MM2.1.

(you'll need your Windows XP Disk)

1. Go to C:\Windows\inf
2. Right click on Moviemk.inf and click on Install
3. When it asks for your Windows XP cd put
it in and browse to the I386 folder. Click OK

http://www.microsoft.com/communitie...32b-b264-eab856ce9c39&lang=en&cr=US&sloc=&p=1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan