CD's branden met Nero...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enrico73

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
22
Ik gebruikte altijd Nero (versie 7) om CD's (compilatie muziek) mee te branden. Maar van de een op de andere dag, brandt Nero ze alleen nog maar met 'foutjes' erin. De CD slaat over, hikt, de eerste of laatste seconde van een liedje valt weg.... Eerst dacht ik "m'n brander is naar de knoppen", dus die vervangen, maar het probleem blijft. Andere brand programma's als Magix MP3 Maker of Sonic doen het wel goed. Maar ik vind de mogelijkheden en het gebruiksgemak van Nero juist zo goed, dus zou graag willen dat ie het weer goed doet. Heb hem al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Zou dit iets met een bepaald werkgeheugen te maken kunnen hebben?? En zo ja, hoe los ik het op?
 
Probeer ze is op een lagere brandsnelheid te branden. Het liefst het laagste, zou voorkom je vaak fouten.
 
@ mrmusic;

Ik heb gedaan zoals jij het beschreef.... maar helaas heeft dit niet geholpen. Nero brandt nog steeds met foutjes. Terwijl kort daarvoor bijvoorbeeld Sonic probleemloos brandt.

Tijdens het gehele brand proces met Nero staat de Leesbuffer ook continu vol op 100%, iets wat daarvoor nooit gebeurde...liep ie op richting de 95, 98 %, om daarna weer af te zakken...en zo steeds op en neer....
Denk dus dat het een geheugen kwestie is. Maar ja, waar en hoe kan ik dat aanpassen?
Als ik bij Bestand - Opties - Ultrabuffer kijk, staat ie op 80 MB, hoger kan ik dat niet instellen.
 
Welke Windows versie gebruik je en is dat toevallig onlangs veranderd/aangepast?
 
Ik gebruik XP SP3 en het zou zomaar kunnen dat er laatst een keer een update binnen gekomen is ja.....
 
Tsja.......

Mijn wijsheid houdt een beetje op geloof ik. Kan niets anders bedenken dan een nieuwere Nero versie te installeren, Nero 9 is inmiddels al lang en breed uit
 
Ja, ik ga daar maar eens voor kijken dan....

bedankt voor het meedenken in ieder geval! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan