GameServer beheren met PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fluostift

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
4
Hallo,

Ik zou graag een simpel script schrijven met PHP en MySQL. Het script zou een Counter Strike Source server moeten kunnen starten, restarten en stoppen. Ik weet wel het commando in SSH om de server op te starten, stoppen & restarten weet ik gewoonweg niet. Dit zou ik dan echt moeten weten... De servers moeten niet vaak worden herstart maar indien ik iets nieuw installeer is dit wel eens nodig, vervelend dus om heel de dedicated server plat te gooien...

Hoe kan ik dit dus het best aanpakken? Evt. een voorbeeldje? Of indien het ergens gratis te vinden is, zou dat ook fijn zijn.
 
Je kunt met PHP commando's uitvoeren op je server met behulp van het EXEC commando ( hier )

Op die manier kun je gewoon het Reboot commando versturen en dan wordt de machine als het goed is opnieuw opgestart :)

Hoe je verder een CS-Source server beheert weet ik niet, maar alles wat je EXEC't is net alsof het gewoon in de console ingetikt wordt, dus je zou een eind moeten komen.

Waar je wel heel erg goed op moet letten is dat je een dikke laag beveiliging eromheen zet, want als iemand hier een injection attack doet, dan ben je de controle over je server gewoon kwijt.
 
Beveiliging dacht ik gewoon even met htaccess & htpasswd te doen, daarachter nog een veilig loginsysteem. Nou ja, ik zal is zoeken wat commando is om om in de consoel te typen om uit te schakelen. Nu ja, heel de server rebooten weet ik ook wel hoe het kan, maar dat wil ik juist niet. Enkel de gameserver...
 
"exit" zou in de console moeten beteken stop de server. dat is dus al goed, want een restart voor een gameserver is toch niet meer dan start en stop achter mekaar te zetten... Nu vraag ik me alleen af, hoe ga ik net alleen tegen die gameserver zeggen dat ie het commando exit moet uitvoeren...?
 
Hoe stuur je normaal een commando aan alleen de gameserver? Datzelfde moet je dan in het Exec script ook doen, lijkt me :)

Waarschijnlijk is er wel een commando om het proces aan te spreken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan