Geen internet na herinstallatie + formatteren Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duplicity

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Berichten
11
Hallo ik heb vannochtend mijn PC geformatteerd en vista opnieuw geïnstaleerd vanwege het feit dat mijn PC erg langzaam was geworden en ik het opnieuw wou ordenen. Ik heb dat gedaan dmv in me BIOS CD boot op prio 1 te zetten en gewoon de installatie volgen en de partities geformatteerd tijdens de installatie.

Nu werkt alles gewoon behalve het internet, de kabel zit er goed in en de modem geeft aan dat er internet is, alle andere PC's die verbonden zijn met de modem doen het wel gewoon... bij netwerkcentrum vind hij het internet ook niet. Enig idee hoe het komt dat hij mijn internet niet registreerd?

Het is windows Vista home edition 32bit versie.

Iemand een oplossing hiervoor? :(
 
Dat kan eigenlijk maar 1 oorzaak hebben: de drivers van je netwerkkaart zijn niet geïnstalleerd. Kijk eens in apparaatbeheer of er uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin bij één of meerdere apparaten staan.

Heb je ná de Windows installatie ook de moederborddrivers geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Nee er staan geen rondjes met kruisjes bij apparaatbeheer, en nee ik heb na de installatie geen drivers geïnstaleerd, dat had ik de eerste keer ook niet gedaan.. en zou ik daar een CD van moeten hebben waar ze op staan (drivers) want ik kan natuurlijk niet op internet... :confused:
 
Ehh, je kunt niet op het internet, maar hoe typ je je berichten hier dan? (Ja, natuurlijk met één van die andere computers, dat snap ik.)

Als je die driver CD voor het moederbord niet meer hebt, dan download je die toch met de machine waarop je nu deze berichten plaatst? Je brandt ze op CD en je hebt je moederbord CD.
 
Nee heb de CD gevonden :) Het zijn 4 drivers, waarvan ik er van 2 al een vroegere versie op me pc heb staan, dus ik hoop dat een van die andere 2 drivers iets met me internet zal zijn. Hij is nu aan het installeren, ik meld het wel even wat de uitkomst is. Bedankt :)
 
Ik kwam boven (waar me pc staat) en ik had een zwart scherm met beeld erop, ik moest kiezen 1 2 of 3.

1 was Jmicron ... 32bit
2 was Jmicron ... 64bit
3 was FREEDOSPROMPT ofzo..

Ik kan niet verder komen, als ik op 1 druk moet ik een floppy invoeren in /:A ofzo :S


Wat is dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan