Shure SM57 + compatibiliteit PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwantioooo

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Berichten
26
Hallo. Ik zit er over na te denken een Shure SM57 te gaan kopen, maar ik weet niet of die wel op mijn computer past. Omdat ik niet een echt merk van mijn pc heb, heb ik hier een lijst met mijn specificaties.

Klik!

De microfoon.

Ik wou graag weten of deze in mijn computer past. Ik wil graag mijn blaasmuziek opnemen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom je bericht aangepast om het blauw te maken?
Zwart is echt beter leesbaar.
Maar goed.

In principe is iedere microfoon op een PC aan te sluiten.
Of een SM-57 nu echt geschikt is voor blaasinstrumenten is erg persoonlijk.
Zaak is om een verloopje te kopen om van de jack-plug op je microfoon kabel, naar een mini-jack te gaan die in je microfoon input past op je PC,
Verder is een goeie geluidskaart met goeie drivers van belang om goeie opnames te kunnen maken.
Verder is Audacity een leuk en gratis alternatief als opname programma.
 
Waarom je bericht aangepast om het blauw te maken?
Zwart is echt beter leesbaar.
Maar goed.

In principe is iedere microfoon op een PC aan te sluiten.
Of een SM-57 nu echt geschikt is voor blaasinstrumenten is erg persoonlijk.
Zaak is om een verloopje te kopen om van de jack-plug op je microfoon kabel, naar een mini-jack te gaan die in je microfoon input past op je PC,
Verder is een goeie geluidskaart met goeie drivers van belang om goeie opnames te kunnen maken.
Verder is Audacity een leuk en gratis alternatief als opname programma.

Zeer bedankt voor je goede toevoeging!
Ik heb even door gekeken en had ook een Samson C03U gevonden, die via USB verbind. Dit leek mij een stuk handiger. Alleen is die microfoon ook van goede kwaliteit?
 
Tja, een microfoon keuze is niet makkelijk..
Je hebt met allerlei zaken te maken.
De bron die je wilt opnemen is in ieder geval duidelijk, een blaasinstrument.
Je zult dus voldoende afstand in acht moeten nemen met je microfoon door de geluidsdruk..
Daardoor gaat de akoestiek van de ruimte weer meespreken et cetera.
Ik zou persoonlijk kiezen voor de Shure.
Maar ja, ik neem op via dure buizen voorverstekers en erg dure geluidskaarten et cetera.

Wat wil je precies gaan doen met die opnames?
 
Niet echt professioneel, maar gewoon voor me zelf. Dat ik toch nog wel kan genieten van ene goede geluidskwaliteit. Ik houd niet van slechte kwaliteit. x]
 
Tja, dan zal je toch ook met compressors en EQ's moeten gaan werken.
Maar zodra je een opname hebt gemaakt, wil ik dat ook wel een keertje voor je doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan