Mijn server ziet geen internet verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

007baske007

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
102
Hallo helpmij-ers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een gewone adsl verbinding, die komt binnen, en ik sluit hem aan op een switch. Dit gaat allemaal goed, ik sluit er 1 pc en een laptop op aan, dit werkt goed. Ook had ik voorheen een kabel naar mijn kamer lopen, zodat ik daar op mijn laptop kan internetten. Dit lukte ook. Nu heb ik op mijn kamer ook nog een server staan, de compaq proliant ml350 staan. Eerst moest ik altijd wisselen van kabel. Nu heb ik een sweex draadloze switch gekocht, de wireless broadband router 54 mbps extended range. Nu heb ik opp mijn kamer deze aangesloten. Als ik de laptop aansluit op de switch in deze router, heb ik keurig internet. Draadloos internet werkt ook, maar als ik de server aansluit op de switch, geeft hij geen enkel teken van een verbinding. Maar wel als ik de kabel die van boven komt, direct op mijn server aansluit.

Ik heb alles geprobeerd, maar niks werkte. Iemand enig idee?
Hier een tekening van de situatie:

------------------------------========================================== I
ADSL Switch 3 kabels: pc, laptop en kabel naar mijn kamer I
I
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn kamer, draadloze router, een kabel naar laptop(werkt) en een naar server(werkt niet)

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Bas
 
Hoi Bas,

Weet je zeker dat er geen vast gedefinieerd IP adres ingesteld staat op de server?
Zo ja, zet hem dan op DHCP, automatisch IP adres verkrijgen.

Als hij namelijk een vast IP adres opvraagt op router1 en dat ligt niet in de range van Router2 dan werkt het niet. Overigens lijkt het er op dat je een router achter een router zet en da's niet altijd even stabiel. Weet je zeker dat hetgene wat direct aan de kabelmodem zit een switch is of een router? Die Sweex is zeker een router. Mocht het eerste kastje een echte switch zijn en geen router dan kan je de boel omdraaien. De Sweex meteen achter je DSL modem en de switch op je kamer.

Het is lastig je vraag goed te beantwoorden omdat je volgens mij de termen switch en router verward.

Gr. Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan