JPG naar jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillyfilly

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
23
Hoe kan ik de extenties van .JPG naar .jpg snel wijzigen? Dus van hoofdletters naar kleine letters
 
...

Toch wel. Mijn fotoalbum online toont enkel de thums als ik .jpg met kleine letters schrijf.

Dus hulp aub
 
Hoe je dat kunt wijzigen, geen idee. Misschien eens met Paint openen en dan opslaan als .jpg...

Is maar een goedbedoeld gokje hoor.:)
 
..

dat zou kunnen werken maar het zijn 223 foto's en die ga ik niet allemaal één voor één opslaan
 
Tja, dan kan ik je niet helpen. Misschien idee om alleen de leukste foto's online te zetten?
 
volgens mij kun je ook gewoon rechtenmuis knop en dan naam wijzigen en dan er bijv: foto vakantie 1.jpg van maken? En als je ze dan allemaal selecteert dan komt er automatisch een nummer bij dus: foto vakantie(1).jpg , foto vakantie(2).jpg etc

Greetz
 
Maakt wel uit

Als je een website hebt en je upload een JPG file, dan zie je niks.
Je kunt een DOS-box open in de juiste directory en dan geef je het commando
Code:
cd <juiste directory>
rename *.JPG *.jpg
Als je Total Commander hebt kun je alle .JPG files selecteren en er .jpg van maken. Er zullen vast nog wel meer tools zijn om dit in een slag te doen.
 
Hmm, daar had ik niet aan gedacht. Werkt wel idd, even getest.
 
Hmm, daar had ik niet aan gedacht. Werkt wel idd, even getest.

Welke werkte, de sugestie van mij of die van vdijken?

En nu isje vraag opgelost. Klik dan over op vraag opgelost rechts onder het topic

Greetz
 
Lijkt me als ik niet quote dat het om het laatste bericht gaat.

Anyway:

Code:
cd <juiste directory>
rename *.JPG *.jpg

Dat werkt.

Nu moet de TS wel eerst zeggen dat het opgelost is, want misschien werkt het niet bij hem.
 
Als je Flash FXP gebruikt kun je opgeven dat alle bestanden die je uploadt 'lowercase' gemaakt moeten worden. Misschien een tipje voor in het vervolg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan