Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victoria26

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
11
Hallo,

Zou iemand hier me willen helpen met TCP/IP instellen om draadloos netwerk te maken.
Ik heb twee netwerkkaarten en WIFI op mijn pc..

Ik schakel ICS op mijn pc om verbinding te kunnen delen. Alle IP-adressen worden automatisch door DHCP verdeeld. Alleen krijgen cliënt-pc geen internet.

Hostpc:
Ethernet-LAN-verbinding
IP - 217.121.168.2
Subnetmasker: 255.255.254.0
Standaardgateway: 217.121.168.1
DNS: 212.54.35.25/ 212.54.40.25
DHCP server 213.51.129.90

Draadloze verbinding:

Hostpc

IP. 169.254.186.153
Subnetmasker 255.255.0.0

PC-2

IP 169.254.182.44
Subnetmasker 255.255.0.0

PC-3

IP. 169.254.187.69
Subnetmasker 255.255.0.0

Gateway op Host pc 217.121.168.1

Is hier iets mis mee?

Als ik hier nou een vaste IP instel, hoe moet ik dat doen?
Tweede optie een alternatieve configuratie instellen, zelfde vraag hoe doe ik dat?

Het tweede optie heb ik al eerder uitgeprobeerd en het werkte uitstekend, alleen DNS was anders.

Hoe kies ik hier juiste IP adressen?

Als goed is moet NAT voorzorgen dat alles correct verdeeld wordt. En als het niet automatisch gaat, kan ik voor draadloze netwerk een vaste IP adressen instellen.
Moet DHCP op de client-pc uitgeschakeld zijn? En hoe doe je dat? Ik heb bij Eigenschappen IPv4 protocol draadloze adapter geprobeerd, maar het lukte me niet.

Graag help!
 
Dat kun je via hardware beheer doen
 
Hoi, zou je mij willen vertellen hoe dat moet...
Ik gebruik geen router wel ICS.

alvast bedankt
 
Heb je al geprobeerd om onder netwerkverbindingen met de rechter muisknop op de verbinding te kliken die met internet verbonden is, vervolgens kiezen voor eigenschappen, geavanceerd en vinkje zetten bij Andere gebruikers mogen via de internetverbinding.........

Vervolgens kun je via de overgebleven netwerkverbindingen je internet delen dmv bv een kabel of via WiFi.
 
Goede morgen,

Maar natuurlijk heb ik dat gedaan. Dat was het eerste wat je moet doen-> Delen inschakelen, met andere woorden heet dat ICS.

WIFI staat bij ons ingeschakeld, en we gebruiken hetzelfde Werkgroepnaam.

Maar vindt u het subnetmasker, gateway en IP adressen in hetzelfde range liggen?
Dat hoor ik vaak mensen over zeggen, maar ik snap zelf niet zo goed hoe je die adressen moet kiezen. DNS en gateway, en IP krijg je van de internetprovider, en dat wordt door DHCP uitgedeeld. Kan dat zo zijn dat internetprovider het draadloze verkeer belemmerd als je mijn manier het internet wilt delen.
Ik heb een keertje van iemand een andere DNS gekregen voor het alternatieve configuratie van mijn daarloze netwerk, en het scheen op die manier werken.

Kon ik maar een vaste IP adres voor mijn draadloze netwerk instellen, dan was ik van alle problemen af... Maar toen ik dat had geprobeerd, kwam er waarschuwing dat Standaardgateway niet in hetzelfde netwerksegment zit als het door IPadres en Subnetmasker is gedefineerd. En daar heb ik niet veel verstand van...
Ik hoor het graag van je wat je van vindt,
 
Kijk op de host computer welk ip adres je draadlose netwerkkaart heeft b.v. 192.168.0.1
(je vind dit terug door in een dosbox het commando ipconfig te geven).

Als de client niet automatisch wil verbinden geef je hem handmatig een IP adres in dezelfde range b.v. 192.168.0.33 (alleen dus het laaste getal veranderen)

Misschien is het handig voor je dit alles doet de netwerkkaart die je niet gaat gebruiken uit te schakelen anders krijgt deze ook een IP adres toegewezen.

Handmatig een IP adres instellen doe je onder eiegenschappen van de netwerkkaart, selecteer Internet Protocol en dan eigenschappen. Subnet wordt automatisch ingevuld en standaard gateway is weer het IP adres van de host (in dit voorbeeld 192.168.0.1).

DNS mag je openlaten, maar als dat niet werkt probeer dan eventueel het IP adres van je standaard gateway of zoek via google de DNS serveradressen van je provider op.

Succes
 
Goede avond, ik heb nog geen veranderingen aan mijn netwerk aangebracht. Eerst wil ik hier aan jou informatie voorleggen dat ik bij dosbox net heb verkregen.

Adapter voor draadloos LAN netwerk :

IP. 192.168.1.1.(voorkeur)
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 217.73.255.52
DNS 213.73.255.52/213.132.189.250

Dat zijn adressen van alternatieve configuratie van IPv4 protocol draadloos

Toen ik alternatieve configuratie op automatisch heb gezet, kreeg ik bij dosbox:
IP: 169.254.186.153
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway- niks


Ethernet-adapter LAN verbinding

IP 217.121.168.2 (voorkeur)
Subnetmasker 255.255.254.0
Standaardgateway 217.121.168.1
DHCP server 213.51.129.90
DNS 212.54.35. 25/212.54.40.25

Je raadt me dus aan om een vaste IPadres in te stellen. Kun je voor mij iets willekeurigs bedenken als voorbeeld. Ik zie dat er geen gateway wordt in dosbox bij draadloze adapter vermeldt. In Netwerkcentrum bij Volledig overzicht weergeven zie ik wel Gateway staan met volgende Gateway 217.121.168.1 (zoals bij Ethernet adapter LAN-verbinding).

Moet ik dan Ethernet adapter LAN-verbinding tijdelijk uitschakelen voordat ik een vaste IP adres aan draadloze netwerk toeken?

Het is me niet gelukt DNS serveradressen via Google vinden, ik zie daar alleen maar van alles behalve wat ik nodig heb.
Weet jij misschien voor mij iets te vinden of waar ik dat zelf kan opzoeken?

bedankt , groetjes Victoria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan