Microfoon in beeld/freem plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgeerling

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
7
Dag Allemaal,

Ik heb een groot probleem, terug kijkend naar een interview blijkt dat er een microfoon contineau in de zijkant van het beeld staat. Nu zat ik er aan te denken een soort freem op het beeld te plakken waardoor mijn beeld kleiner wordt maar ik geen microfoon meer zie in het beeld.
Dus mijn vraag is, is dit mogelijk met een programma?
Zoja welke?
Het gaat dus om een filmpje van 35 min, en ik werk met corel videostudio pro x2 om te editten!

Alvast bedankt,

Matthijs
 
Wat is het einddoel van je film? Hoe wordt ie vertoond?
Als het eindresultaat een AVI is, kan het simpel. Je kunt dan het beeld iets 'bijsnijden'
Als het echt op een DVD en TV moet (en je dus vast zit aan de 720 x576 afmeting), heb je denk ik toch andere software nodig, zoals Adobe Premiere of Avid.

Afhankelijk van de situatie kun je het probleem dan verschillend aanpakken:
1. Ofwel leg je een gekleurd vlak of videobeeld over de slechte opname. Dat kun je evt. speciaal ervoor opnemen. Misschien kun je zelfs op de plek van het interview filmen (zonder microfoon -). Die beelden leg je dan in een 2e videolaag over de eerste opname, waarbij je alleen de zijkant zichtbaar maakt.
2. Een andere manier met bijv. Premiere is kleuren vervangen en kopiëren, maar misschien kun je daar in jouw geval weinig mee.

Het videomontageforum is een goeie informatiebron voor dit soort dingen..Misschien kun je er iemand vinden die dit voor je wil doen..
http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forum_summary
Info over hoe je beeld 'bijsnijdt' in Ulead Videostudio: http://www.videomontageforum.nl/for...9677/Cropping_settingsin_Ulead_Medi#Post99677
 
Het is bedoeld voor een dvd, maar als optie nog een keer daar te filmen is niet mogelijk.
Ik leg de vraag wel neer bij jouw geadviseerde sites.

Inieder bedankt,

Matthijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan