Foutmelding Boot C vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

3086153

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2009
Berichten
7
Geachte: Ik heb een probleem met de C-schijf en gebruikt Vista. Ik heb de schijf gepartioneerd met Easus, en heb de C schijf 100GB gegeven. Er is nu 28 GB aan programma's in gebruik. Echter geeft de schijf aan dat er nu maar 981 MB over is. Heb geschoond met CCleaner, met windows en gedefragmenteerd. Dit alles zonder resultaat. Ik begrijp niet waar die de andere 72 GB vandaan haalt. Wie weet raad?
 
Laatst bewerkt:
Hallo en welkom op helpmij :thumb:

Controleer eens even in schijfbeheer of je partitie wel goed is, toon eventueel ook wat screenshots...

Heb je dan gaan partitioneren nadat je vista al had geinstalleerd of heb je eerst gepartitioneerd en dan pas vista geinstalleerd/opnieuw geinstalleerd?

kijk ook eens met treesize waar je schijfruimte naartoe is en toon daar eventueel ook nog een screenshot van
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gecontroleerd of de partitie goed staat en die staat goed, echter ik kan er screenshot's van maken. Lukt me niet.
Ben inderdaad gaan partioneren nadat Vista was geinstalleerd. Het heeft enkele maanden goed gewerkt voordag C zogenaamd vol zat
Heb treesize geinstalleerd ook hier kan ik niets kopieren of screenshot maken maar het volgende viel mij op:
Linksboven in treesize staat 103.588.5 MB/C
daar onder 76.667,2 MB System Volume information
En daar weer onder 76.667,2 MB Files
Deze twee bevatten dezelfde gegevens.
 
heb je ook al eens alle systeemherstelpunten verwijderd , het slaapstand bestand, ...?
 
Nee, ik heb nog nooit systeemherstelpunten verwijdert. Denk je dat het daaraan kan liggen?
 
systeemherstelpunten worden vanzelf verwijderd als er nieuwe worden aangemaakt en in principe is het heel goed dat er herstelpunten aangemaakt worden als je problemen zou krijgen met je computer maar deze herstelpunten nemen soms grote hoeveelheden harde schijf in...

Controleer eens hoeveel systeemherstel bij jou inneemt door in de opdrachtrprompt(cmd als administrator uitvoeren) en daar dan hetvolgende command in te voeren: vssadmin list shadowstorage.

Zeg dan eens even wat dan wordt weergegeven
 
Ik heb het volgende gevonden:
gebruikte opslagruimte voor shadowkopieen 75.009 GB
toegewezen opslagruimte voor shadowkopieen 75.28 GB
max. opslagruimte voor shadowkopieen 86.425 GB
 
Ik heb het volgende gevonden:
gebruikte opslagruimte voor shadowkopieen 75.009 GB
toegewezen opslagruimte voor shadowkopieen 75.28 GB
max. opslagruimte voor shadowkopieen 86.425 GB

je hebt dus een harde schijf van 100Gb en de bovenstaande gegevens zijn de uitkomst van het command "vssadmin list shadowstorage" uitgevoerd als administrator???

Hoeveel Gb ongeveer zijn bestanden en programma's van jou?
 
Mijn C-schijf is 100 GB groot, dan een D schijf van 250 GB en een E schijf van 250 Gb.

Op de C schijf staan 28 GB aan programma's waaronder Windows Vista. Wat ik verder aan programma's installer doe ik op de D schijf, dit om voldoende ruimte te hebben voor update's, defragmenteren en programma's die zich alleen op de C schijf weg zetten.

Klopt, boverstaande heb ik gevonden in het vssadmin list uitgevoerd als administrator.
 
Ok, ik denk dat de oorzaak van jouw probleem dan gewoon ligt bij een heel groot aantal herstelpunten.

Je kan het aantal gb dat systeemherstel reserveert verkleinen want 80/75 Gb is echt wel heel veel vind ik, of je moet van je eigen weten dat je veel gaat experimenteren en het dan zo kan herstellen als er iets foutgaat :p maar ik veronderstel dat jij niet zo iemand bent die extreem veel gaat uitproberen, tweaken, ...

Ik zou voorstellen dat je die ruimte voor systeemherstel verkleint naar 25Gb zodat je zeker nog genoeg herstelpunten hebt moest je het ooit nodig hebben

Daarom moet je het command "vssadmin Resize ShadowStorage /On=C: /For=C: /MaxSize=25GB" gaan uitvoeren, zonder aanhalingstekens en weer als administrator...

Als dat is voltooid start je computer dan nogmaals opnieuw op en controleer dan eens of je ongeveer 50 Gb vrij zult hebben denk ik dan
 
Ik heb Resize ShadowStorage /On=C: /For=C: /MaxSize=25GB" als administrator uitgevoerd en max. 25 GB gegeven. De comp gaf aan dat dat gelukt is. Helaas allemaal zonder resultaat heb nu nog 499MB over van de 100GB.
heb de comp. diverse keren opgestart, opgeruimd en helaas zonder succes.
Ik zal je de gevens geven wat er op de C-schijf staat.
Bootsect.Bak 8 kb
SAVG8 vaults 17,4 kb
SRecycle.bin leeg
Downloads 0 bytes
Gebruikers 3,05 GB
MSOCache 691 MB
NVIDIA 64,4 MB
Power Quest 6,5 GB
Program Files 3,6 GB
Program Data 499 MB
Windows 11,9 GB Meer geeft de C-schijf niet aan. Maar bij eigenschappen geeft (C schijf) deze aan dat hij dat er van de 100GB nog maar 499 MB over is.
 
Laatst bewerkt:
C-schijf vol

JELPOT bedankt voor alles, ik weet niet wat er is gebeurt en wat er verandert is, maar de C-schijf geeft weer normaal aan en ik heb nu 55GB over. Hoe en wat ik weet het niet, maar in ieder geval bedankt voor je hulp.:thumb:
 
Ik heb Resize ShadowStorage /On=C: /For=C: /MaxSize=25GB" als administrator uitgevoerd en max. 25 GB gegeven. De comp gaf aan dat dat gelukt is. Helaas allemaal zonder resultaat heb nu nog 499MB over van de 100GB.
heb de comp. diverse keren opgestart, opgeruimd en helaas zonder succes.
Ik zal je de gevens geven wat er op de C-schijf staat.
Bootsect.Bak 8 kb
SAVG8 vaults 17,4 kb
SRecycle.bin leeg
Downloads 0 bytes
Gebruikers 3,05 GB
MSOCache 691 MB
NVIDIA 64,4 MB
Power Quest 6,5 GB
Program Files 3,6 GB
Program Data 499 MB
Windows 11,9 GB Meer geeft de C-schijf niet aan. Maar bij eigenschappen geeft (C schijf) deze aan dat hij dat er van de 100GB nog maar 499 MB over is.

Ik was op vakantie en heb dus niet kunnen reageren, ik zie dat het opgelost is maar voor mij blijft het ook een raadsel hoor :p
Aan de hand van het bovenstaande vind ik het ook zeer raar en zou ik ook geen ideeën hebben maar ja, goed dat het probleem zich dan "vanzelf" verholpen heeft :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan