internet verbinding via een andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

wokkelbeest

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
22
Ik heb net een Aldi-bak gekocht en die wil ik een internet-verbinding geven via een andere PC.(oud draadloos PCI-kaartje past helaas niet in Aldi-PC) Via een UTP crosscable die ik nog ergens heb liggen, moet dat lukken, hoop ik...
De PC (XP)die nu bedraad ADSL heeft moet dus als 'poort' dienen voor de Aldi PC(Vista).

Is dit een makkie via een netwerk wizard of zijn er dingen waar ik op moet letten? Heb slechte dingen over Vista gehoord/gelezen en wilde er ook niet aan maar ben nu door omstandigheden gedwongen...
 
Zit toch gewoon een netwerkkaart in of mis ik iets?
Router erbij en je bent klaar.
 
Zit toch gewoon een netwerkkaart in of mis ik iets?
Router erbij en je bent klaar.

Kwestie van kabels die anders heel lelijk door de woonkamer getrokken moeten worden. Als ie via de andere PC het net op komt, kan de kabel veel mooier en makkelijker weggewerkt worden.
 
Draadloos geen optie dan?
Heb je helemaal geen kabels.

Ja, moet ik weer een draadloos kaartje kopen. (heb nog een PCI-kaartje maar volgens mij zit er PCI-e oid in die Medion...? Kan het in het boekje niet zo snel vinden. Mijn PCI-kaartje heeft 3 'tanden' en de Medion accepteert maar 2...) Maar goed, kom er nu achter dat ik natuurlijk ook een nieuw netwerkkaartje moet kopen en installeren wil ik die verbinding kunnen delen:(

Bovendien vond ik het eigenlijk wel fijn dat ik nu ook in m'n woonkamer PC de volle 20mbit snelheid zou kunnen halen. En snel even een filmpje overhevelen van de ene naar de andere PC...
 
Ik zou gewoon een draadloos netwerkje maken. Kan je alles benaderen wat je wil. Dus ook die andere PC. Enne, ook draadloos haal jij die 20 Mb hoor.
 
Ik zou gewoon een draadloos netwerkje maken. Kan je alles benaderen wat je wil. Dus ook die andere PC. Enne, ook draadloos haal jij die 20 Mb hoor.

Ja, het wordt een draadloos kaartje. Maar ik heb speciaal in m'n werkkamer kabel getrokken zodat ik van de 1,2 die ik draadloos haalde naar het maximale van 1,8 Mb kon gaan.
 
Dat snap ik niet. Ik heb ook een draadloos netwerk en haal overal in huis mijn volle snelheid van 20 Mb.....
 
Dat snap ik niet. Ik heb ook een draadloos netwerk en haal overal in huis mijn volle snelheid van 20 Mb.....

Gefeliciteerd- lukt mij niet.Drukke straat, veel draadloos verkeer. Bovendien kan ik door de afstand tot de centrale maar 18 mb max halen.
 
Draadloos kaartje bleek wel te passen... was op het verkeerde been gezet doordat het kaartje drie 'tanden' had terwijl er maar 2 gleuven op het mobo zitten:confused: Doe dit niet vaak...
Heb nu wel een 'beperkte verbinding'... Waarom nu weer beperkt? Dat kaartje komt uit die andere PC dus dat MAC address is hetzelfde. WEP ingevoerd en hij zou toch moeten gaan..? (of moet ik hier een nieuw draadje over beginnen...)
 
Opgelost. Had het WEP-wachtwoord slordig opgeschreven en een e voor een c aangezien...:eek:
 
Ik zie nu je tweede vraag pas. Kom net online....fijn dat het opgelost is in ieder geval.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan