afbeelding doorzichtig maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
432
ik heb een afbeelding gemaakt en daar wat andere dingetjes opgeplakt, onder andere een tekstvak. Dit tekstvak heb ik 80% doorzichtig gemaakt(Serif Pageplus SE) nu wil ik mijn logo er in plakken, blijkt dat dit niet zo doorzichtig te maken valt omdat dan het logo zelf ook wegvaagd. Hiervoor zou je het logo uit moeten knippen en er gewoon opplakken, nu is mijn probleem dat het logo uit hele kleine hartjes bestaat, als je dit met bijv. photoshop moet uitknippen hou je altijd witte randjes bijv?iemand suggesties?
 
Dit moet prima lukken met Photoshop, maar zonder concrete voorbeelden kan ik ook niets beginnen.
 
Snap ik, ik zal het even wat concreter maken:
In pageplus SE heb ik een achtergrond als plaatje hout, hieroverheen een tekstvak met een gedicht. Dit tekstvak 80% doorzichtig. Het logo is een groot hart met allemaal kleine hartjes eromheen. Dit is in zwart wit. Dit moet dus onderin op de foto van het hout komen. Het hart moet dus zowel van de buitenkant als binnenin "witvrij" worden gemaakt: ik wil door het hart en de hartjes heen naar het hout kunnen kijken, zonder rondom of binnenin de harten witte randjes te zien. Dit gebeurd bijvoorbeeld met de magnetische tool in photoshop. Is het zo wat beter voor te stellen?
 
Oke, eenvoudig: Je hebt 3 lagen in totaal, de achtergrond is je houtstructuur, daarop komt je hartlogo in zwartwit, en daar bovenop je tekst die 80% transparant is.

Je laat het wit volledig en randloos verdwijnen door de 2e laag te "verenigvuldigen" met de achtergrond. Met Photoshop kies je die bewerking in het laagvenster.
Hier staat standaard "normaal" en kies je dus "vermenigvuldigen" voor de 2e laag met je logo.
 
stuur me even een foto van jezelf, dan kan ik een standbeeld gaan oprichten:D
Super man! Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan