internet kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
ik wil bekabeling leggen naar de slaapkamers om internet te bekomen rechtstreeks zonder wireles of powerline etc.Welke kabel heb ik dan juist nodig?is dat gewoon ethernet kabel of hoe noemt deze?wat is de maximum lengte die ik mag leggen?ik heb zeker 25m te overbruggen.Kan ik zelf deze kabel maken en zijn er speciale tangen voor de aansluitfiches te maken?wie heeft hier ervaring mee en kan mij informeren?alvast bedankt
 
ik wil bekabeling leggen naar de slaapkamers om internet te bekomen rechtstreeks zonder wireles of powerline etc.Welke kabel heb ik dan juist nodig?is dat gewoon ethernet kabel of hoe noemt deze?wat is de maximum lengte die ik mag leggen?ik heb zeker 25m te overbruggen.Kan ik zelf deze kabel maken en zijn er speciale tangen voor de aansluitfiches te maken?wie heeft hier ervaring mee en kan mij informeren?alvast bedankt

- UTP kabel (CAT-5 of 6) is de kabel soort
- Max lengte is 100 meter.
- Ja die kun je zelf maken is niet heel moeilijk als je de juiste tang hebt maar je moet even de manier van aansluiten weten Kies op onderstaande de a of de b variant voor beide connectors aan 1 kabel (niet voor de ene kant a en voor de andere kant b
cat5_color.gif

bron: http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/tech_lan.htm
op de bron staat veel meer info (int engels)
 
Laatst bewerkt:
OK bedankt voor de info. ik ben ervan overtuigd dat ik dit wel aankan.Zal veel beter zijn dan nu want met wifi of powerlines via stopcontacten hebben we steeds problemen.de verbindingen durven al eens wegvallen of tergend traag worden en dat is niet leuk meer hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan