desktop en laptop vinden elkaar niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschell

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Berichten
16
beste mensen van helpmij,

het probleem! Ik probeerde een netwerkje bij een kennis, aan te maken tussen een desktop en een laptop.
Bij mij thuis geen probleem ! zie procedure :

Normaal gezien volg ik deze procedure : Van de laptop, zoek ik naar het ip adres van de desktop, die ik eerst opgevraagd heb via Ipconfig.(op de desktop).
Helaas vind de laptop het opgegeven ipadres niet, wat ik ook maar probeerde.
Dan maar eens geprobeerd om de laptop te vinden via de desktop uiteraard met het ipadrs van de laptop!!. zonder resultaat.

Vraag : Zou het kunnen dat ik geen van beide computers vindt omdat ze alle beide draadloos zijn?, bv: desktop rechtstreek verbonden met een LAN.
Moet een van de computers verbonden zijn rechtstreeks met de kabel (router).
Is er een alternatiev?,zoja de welke.

Vriendelijke groeten
 
Vraagjes

Beste Mschell,

Dat ze beide draadloos zijn maakt niet uit, ze zouden elkaar moeten zien.
Even wat vraagjes vooraf:

Kunnen ze beide internetten?
Wat voor router zit er tussen of zijn ze via een cross-cable verbonden?
Zitten de IP adressen in dezelfde reeks. Noem anders ff de ipadressen op en ook dat van de router. Die is te vinden als default gateway als je ipconfig doet.

Gr Niels
 
re

Beste Niels

Ja beide computer 'Desktop & Laptop" kunnen op internet !
De router is van telenet 'tv. er zitten geen kabels tussen de twee!, cross-cable ? wat is dat?
Ja ik kga zomaar niet de ip"s van een vriendop het internet vrijgeven.
Kan wel zeggen dat de ip elkaar volgen zoals XXX.XXX.X.1 en de andere het zelfd maar dan wel XXX.XXX.X.2.

toch alvast bedankt.

M.v.g.


Mschell
 
Laatst bewerkt:
Aan lokale IP adressen hebben anderen niet zo veel, maar ik begrijp je terughoudendheid wel.
Ze zitten in ieder geval in dezelfde reeks en daar gaat het om.
Even voor de zekerheid; je hebt geprobeerd om vanaf de desktop een ping te doen naar de laptop?
 
re

Ik heb deze middag 3 uren bezig geweest, heb de desktop ook eens rechtreeks met de telenet modem verbonden maar helaas zonder resultaat! wat ik verkeerd doe weet ik niet.
Ping? heb ik nog niet gedaan! een weet eigenlijk niet hoe ik dat moet uitvoeren.
Ik heb van beide computers " Laptop en desktop" een afdruk via ipconfig.
Mischien wordt jij daar wijzer van.zie bijlage :
Zou je zo vriendelijk willen zijn om deze eens te bekijken aub.

Toch alvast bedankt voor je tijd en hulp

Vriendelijke groeten

martin
 

Bijlagen

  • DESK.txt
    1,8 KB · Weergaven: 15
  • LaptopHPGregor.txt
    1,6 KB · Weergaven: 22
Beste Martin,

Als ik in de bestanden kijk zie ik bij Desk en Laptop heel andere IP adressen staan en niet zoals je schreef de eerste 3 blokken gelijk.
Dit betekent dat ze niet in 1 netwerk zitten en ze elkaar dus ook niet zien. Dat is dus opgelost. De vraag is nu dan natuurlijk; waarom zitten ze niet in hetzelfde netwerk?
Als beiden op hetzelfde apparaat aangesloten/aangemeld zijn is dit heel vreemd.
Kan je voor mij een schets maken hoe alles fysiek aangesloten is?
ff voor de volledigheid; ook hoe en waarop de draadloze verbiding mee gemaakt wordt.

Gr. Niels
 
Voor alle duidelijkheid.

draadloos Modem d-link van telenet.be die is verbonden met de modem van telenet- tv.
Alles is oorspronkelijk bij telenet aangekocht .

De desktop is draadloos verbonden met een usb ontvanger. en heeft een internetverbinding.deze was al zo ingesteld en daar heb ik geen enkele wijziging aangebracht.
het gaat over een beveiligd netwerk (dus key nodig)

De laptop ook draadloos en heeft ook internet verbinding. die heeft automatisch een netwerk gevonden, op de gevonden netwerk heb ik dan een verbinding kunnen maken, na-dat ik het het netwerk key toegevoed heb.( de zelfde van het desktop)

Ik ga er vanuit dat alle twee computers met de zelfde key verbonden zijn met de modem.
Want het is nog steeds het netwerk key die telenet meegegeven geeft met het ganse telenet packet.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is?, anders begrijp ik niet goed wat je bedoeld met een schets te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan