sony handycam word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderNN

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
12
hallo,
ik heb een sony handycam dcr-hc27 en wil deze aansluiten op mijn computer. maar de firewire kabel(waarmee ik hem aansluit) word nergens herkend en geeft ook niks aan, dat er maar ook iets word herkend? ik heb op veel site's gekeken met mensen met ongeveer een gelijkwaardig probleem maar ook dit lost niks op zo heb ik gekeken bij Apparaatbeheer, en daar proberen het probleem op te lossen ook dit lost niks op. Kan iemand mij advies geven hierover, of me verder helpen.:eek: bedankt alvast voor de moeite!
 
Vlgs. deze link zou er geen software voor XP of Vista nodig zijn.
Enige software die er voor die besturingssystemen dan ook te vinden is is bijgewerkte software die Picture Motion Browser heet.
Misschien kun je iets met die software om te zien of je daarmee wel iets van je camera af kunt krijgen.

Er staat daar ook het volgende, misschien op jou van toepassing:
The Windows Vista Starter edition and Windows XP 64-bit operating systems are not supported. , maar dat kan ook op de Picture Motion Browser software slaan.

Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat je FireWire controller goed wordt gezien in Vista/XP, want anders is er natuurlijk zowiezo geen communicatie mogelijk met daarop aangesloten apparaten.

Verder heb ik geen tips, hopelijk kom je ermee uit.

Tijs.
 
het heeft niet geholpen, helaas maar zal is kijken wat ik verders kan doen.
 
Probeer ook het volgende:
Zet de FireWire 'netwerkkaart' uit.
Doe hiertoe het volgende:
Indien Vista:
Maak op je bureaublad een snelkoppeling naar CMD.EXE
Rechtsklik op CMD.EXE en kies Uitvoeren als Administrator
In het CMD-venster, type in en druk op Enter: devmgmt.msc
[Dit is Apparaatbeheer]
Kijk of in de sectie Netwerkadapters een 1394 netwerkkaart wordt genoemd. Rechtsklik erop, en kies Uitschakelen.
Indien XP:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
[Dit is Apparaatbeheer]
Kijk of in de sectie Netwerkadapters een 1394 netwerkkaart wordt genoemd. Rechtsklik erop, en kies Uitschakelen.

Het kan nl. zijn dat die 'netwerkkaart' communicatie met externe apparaten 'blokkeert'.

Kijk ook in Apparaatbeheer na of er geen uitroeptekens en ook geen rode kruizen staan (afgezien van die 1394 netwerkkaart).
Kijk ook na in Apparaatbeheer of je FireWire controller wel genoemd wordt.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
helaas:( ook dat helpt niet. alles staat er wel bij. hij herkend de firewire poort wel maar om onbekende redenen de camera niet. zal is bij andere pc kijken wat er anders is. in iedergeval weer bedankt voor de hulp:thumb: en hopelijk kom ik eruit:confused: het gaat trouwens om een xp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan