Filmd + nl ondertiteling ( srt) downloaden+branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneke

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
41
Hoi,

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik precies via utorrent films kan downloaden + NL ondertiteling erbij kan voegen ?

Kan ik alle soort filmbestanden als image branden?


Gr.reneke.:)
 
ik weet het wel maar ik mag het niet uitleggen i.v.m. huisregels
hier kan je wel een en wat vinden

*KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, nou plaats je nog een link waarin warez sites zijn te vinden :confused:

Ook maar even weghalen Sims.

En jij mag best uitleggen hoe het werkt zolang jij maar geen links naar Warez plaatst.
Iets wat je nu dus wel doet.....
 
Laatst bewerkt:
Link verwijderd. Sims graag de volgende keer beter opletten wat er op zo'n site staat. Snap gerust dat je het voor de uitleg deed.
 
Hoi,

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik precies via utorrent films kan downloaden + NL ondertiteling erbij kan voegen ?

Kan ik alle soort filmbestanden als image branden?


Gr.reneke.:)

Dit is hoe ik het doe.

STAP 1:
Je gaat naar http://www.magniet.com/. Dit is een site die de zoekresultaten van verschillende torrent-sites groepeert, lekker handig dus. Je tikt vanboven, in de roze kader, de titel van de film in die je zoekt. Dan krijg je een lijst van de gevonden resultaten, tenzij je film natuurlijk nog niet lang genoeg uit is of te onbekend is. Je kan deze lijst makkelijk sorteren op naam, bestandsgrootte, ... Ik raad je aan om te rangschikken op bestandsgrootte. De bestanden van om en bij de 4500 MB zijn films die in DVD-formaat staan (de .VOB bestanden enzo). Deze kan je gewoon afspelen met Windows Media Player hoor. 4500 MB is natuurlijk groot en duurt dus lang om te downloaden. De kwaliteit is dan natuurlijk weer beter dan de gewone .avi videobestanden. In deze DVD-bestanden zitten altijd één of meerdere ondertitels (zoals bij een echte DVD). Het probleem is dat nederlands hier vaak niet tussen zit. Ik raad je dus aan om je toch bij de gewone .avi videobestanden te houden. Dit zijn zogenaamde DVDRips. Als je goed kiest zit de kwaliteit zeer goed, het is snel gedownload, en je kan er later zelf elke ondertitel onderzetten die je wil. Deze .avi videobestanden zoek je bij bestandgroottes van ongeveer 2100 MB , 1400 MB of 700 MB. Die van 700 MB zijn te beroerd qua kwaliteit dus deze pak je beter niet. Dus je beslist dan zelf maar of je een bestand van 2100 MB neemt of 1400 MB, indien aanwezig natuurlijk. Ik probeer altijd 2100 MB te pakken.

Alsje beslist hebt rond welke bestandsgrootte je gaat werken, moet je er de beste torrent proberen uitpakken. Een eerste indicatie is de naam van het bestand. Meestal krijg je de beste kwaliteit bij films met een naam zoals American.History.X.2000.DVDRip.XViD.AC3.iNT-GRoM. Hierin zie je eerst de naam van de film, dan een jaartal, dan het woordje DVDRip, dan de gebruikte codec (meestel XVid), dan de audiocodec (meestal AC3), en dan de naam van het team die de rip gemaakt heeft. Deze kenmerken zitten niet altijd allemaal in een naam en ook niet altijd in die volgorde, en er kunnen ook nog andere kenmerken bijzitten. Vooral het feit dat er een echt dvdrip-team achterzit wijst op goede kwaliteit (teams zoals Axxo, Devise, HLS, ...). Een tweede indicatie van de kwaliteit van de film vind je door de eigenschappen van het .avi bestand te bestuderen. Je doet dit door te klikken op de naam van de torrent in de lijst van zoekresultaten. Je komt dan op een pagina terecht waar je bovenaan een lijst krijgt van sites die deze torrents aanbieden (ik heb al gezegd dat deze site verschillende sites combineert). Deze sites zijn meestal mininova, thepiratebay, enzovoort. Je klikt dan op de link van één van deze sites en ziet dan meestal een pagina waarop je de torrent kan downloaden en een lijst van specificaties van het bestand. Diegene waarop je vooral moet letten zijn: video bitrate (... kbps), video resolutie (... x ...) en audio bitrate (... kbps). Eenvoudig gesteld moeten deze zo hoog mogelijk zijn. Je moet de verschillende torrents dus onderling vergelijken om er zo de beste uit te zoeken.

Je moet ook opletten voor films waarin ondertitels vast zijn ingezet. Want deze krijg je er niet meer uit. En tenzij deze nederlands zijn, verpesten ze dus je film. Eventuele ondertitels vind je ook bij de specificaties of in de bestandsnaam (SWESUB en dergelijk).

Eens je een torrent gekozen hebt, hoef je hem gewoon te downloaden op één van de sites zoals thepiratebay, ... Je krijgt dan een .torrent bestand op je harde schijf.

Dan open je utorrent en klikt op file --> add torrent --> en je selecteert de torrent die je zonet gedownload hebt. Je torrent begint dan automatisch te downloaden.

Dit is eigenlijk alles. Eens je download gedaan is heb je je .avi bestand op je harde schijf staan en kan je de film afspelen.

STAP 2:
Voor ondertitels ga je naar www.magniet.nl. Daar kan je van bijna elke film verschillende versies van ondertitels halen. Dit zijn .srt bestanden. Alsje niet weet hoe je hiermee moet werken, google eventjes, hier is veel over te vinden. Als het niet werkt, laat je het maar weten.

STAP 3:
Als je deze video op DVD wilt bekijken, moet je het .avi videobestand omzetten naar DVD-formaat. Dit doe je met het programma ConvertXtoDVD. Deze neemt ook automatisch je .srt onderitels mee. Deze zet je bestand om in DVD bestanden in een AUDIO TS (leeg) en VIDEO TS map. Hoe je dit moet gebruiken vind je ook door te googlen. Als het niet werkt, laat je het maar weten.

STAP 4:
Je brandt de DVD met Nero. Je open Nero Burning Rom en selecteert DVD - DVD Video om te branden. Je zet dan al de bestanden van je VIDEO TS map in de VIDEO TS map in nero (dit wijst zichzelf wel uit). Je brandt dit alles en je DVD is klaar! Als het niet lukt, laat je het maar weten.

Ik hoop dat dit je vooruit helpt. Anders post je maar je vraag.
Sam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat ik doe is de naam van de film opschrijven en dan nog NL erachter zetten kom je meestal films met nederlandse ondertiteling tegen.
Als er dan niks bijstaat wat je aanstaat of er gewoon niks is gevonden moet je gaan zoeken zonder nl achter de film te zetten.(een handige tip voor films te downloaden.)
Oja het is ook handig om naar de opmerkingen te kijken van die site wat er zoal bij staat bijvoorbeeld een bedankje of NIET DOWNLOADEN DIT IS EEN VIRUS.
het is ook altijd handig om naar de hoeveelheid seeders te kijken: Dit betekend de hoeveelheid mensen die uploaden.
Hoe meer mensen die uploaden hoe sneller de download gaat.
En tevens is de download ook nog vertrouwbaarder.

Veel succes nog met downloaden.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan