DVD Dual Layer of BluRay

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
halloo mensen van helpmij.nl

Ik had een vraag over dvd dual of bluray. Ik heb eens een keer een film gedownload die 4,3 gb was met formaat wmv. Heel mooi kwaliteit, en ik kon met dezelfde kwaliteit met een converter naar een bluray dvd converter van ook maar 4,3 gb. Ik heb de video bitrate wat veranderd zodat ik hem converte naar 7,5gb en zo heb ik hem op een dual disk gezet, alleen kon mijn dvd-speler die niet lezen, mijn computer wel, die openende hem meteen met PowerDVD 8. Zou het kunnen zijn dat mijn dvd-speler geen dual disks kan lezen en alleen bluray disk? want dan zou je een film met hd kwaliteit die je op een dvd van 4,5 gb kwijt kan moeten zetten op een bluray disk van 25gb, dus veel geld verspilling,
sorry als het een beetje onduidelijk is, anders kan ik nog wel op wat dingen in gaan, als het niet helemaal duidelijk is.

Alvast bedankt!!!:D
 
Hallo,

Blu-ray schijven zijn voor HD materiaal, een gewone DVD speler kan dit niet afspelen.
Een DVD speler kan geen Blu-ray spelen, maar een Blu-ray speler meestal wel DVD.
Waarom je een film van 4,3 GB zou vergroten naar 7,5GB snap ik niet. Kwaliteit die er niet is, kun je ook moeilijk maken. Oftewel: Van een blu-ray schijfje kun je wel een DVD maken, maar andersom heeft geen zin.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
oké, het is al iets duidelijker.
alleen snap ik 1 ding niet. ik kan dus die .mkv bestand converten naar 5,3 gb (eerst dacht ik 4,3. maar is toch groter), en dan zou ik die bestanden op een bluray disk van 25 gb moeten zetten, dat is toch zonde? of kan ik die dan ook op een dual disk zetten van 7,5 gb? want daar herkende mijn bluray/dvd-speler de disk niet.
 
Hallo,

Blu-ray is een gegevensdrager.
Voorbeeldje: op een Blu-Ray disk kun je films zetten, maar ook data zoals back-ups en foto's.
Een apparaat moet een blu-ray speler hebben, anders kan deze de bestanden niet inlezen. (films zijn ook bestanden)

Dan heb je de HD films, dat zijn dus de bestanden. Die kun je ook op een CD'tje zetten, alleen dan past er heel weinig film op.

Dus ja, je kunt een HD film van 6 GB ook gewoon op een Dual-Layer DVD'tje zetten..
Ik weet alleen niet of jouw HD/Blu-ray/DVD speler .MKV bestanden aan kan...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.
 
okéee, bedankt

ik ga wat dingen uit proberen, maar mijn vraag is wel beantwoord.
bedankt!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan