Enkele vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

j-a

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
101
Hallo,

Ik heb de afgelopen week mijn computer helemaal geformatteerd en Windows XP er weer opnieuw opgezet met behulp van mijn Product Recovery CD-rom die bij de computer geleverd was.

Nu heb ik twee vraagjes.

Allereerst start mijn computer nu bijzonder traag op. Langzamer dan voor de herinstallatie. Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?

Daarnaast heb ik tijdens de installatie een account aangemaakt, een zogenaamd beheerdersaccount. Ik heb het liefst helemaal geen account op de computer, kan ik dit nog verhelpen op de één of andere manier?

En dan tot slot. Ik heb al even lopen zoeken naar beheerdersaccount en administatoraccount. Maar wat is het verschil tussen deze twee? En hoe komt het dat ik als enige gebruiker van de computer geen administator ben?

Groet,

J-A
 
Oooh ja, ik heb nog even een vraagje.

Het gaat om de beveiliging van mijn computer.

Op dit moment heb ik een anti-virusprogramma erop zitten, AVG Free, en een anti-spywareprogramme, SuperAntiSpyware. Is dit voldoende? Of dien ik nog meer maatregelen te nemen.

Groet
 
Hai j-a,

Traag opstarten:
Je zou denken dat opstarten onder XP sneller zou moeten gaan dan onder Vista, je zou na kunnen gaan welke programma's bij het opstarten van XP allemaal opgestart worden (zie start/programma's/opstarten (gewoon selecteren en verwijderen)

of

(Windows XP:)
1Ga naar Start - Uitvoeren.
2Typ in: msconfig.
3OK.
4Enter. Doorgaan.
5Ga naar het tabblad Opstarten.
6Je ziet nu een lijst met programma's.
7Om een programma uit te schakelen: haal het vinkje weg.
8OK.
9Je kan nu de computer opnieuw opstarten.
10Bij het opstarten zal Windows melden dat er in Selectieve startup wordt gestart. Vink aan dat deze boodschap niet nogmaals wordt getoond.
11OK.
(Zonodig zijn onderdelen op dezelfde manier weer in te schakelen. )

Beheerdersaccount:
Zover ik weet kan XP niet zonder beheerdersaccout. Ik vraag me wel af waarom je dr vanaf wil.

Verschil beheerderaccount / administrator
Deze zijn volgens mij hetzelfde.

Beveliging PC
veel mogelijkheden, anders ff een potje googlelen of kijk hier:
http://software.helpmij.nl/ of http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=99
:cool:

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hallo, allereerst, dank voor uw antwoord.

Mijn vraag over het beheerdersaccount was wat verkeerd geformuleerd, maar dit probleem is inmiddels opgelost. Het ging om het scherm dat ik vantevoren, bij het opstarten, te zien krijg. Dat heb ik met een simpel vinkje nu achterwege kunnen laten.

Dank voor de link wat betreft het beveiligen van de pc. Ik vroeg me af of het installeren van deze twee programma's (SuperAntiSpyware en AVG) voldoende is om de computer schoon te houden. De keus is groot zo te zien.

Met betrekking tot het trage opstarten heb ik je adviezen gevolgd, een aantal vinkjes zijn weggehaald. Het gaat om Outlook Expres, Hulp op afstand en Windows Media Player. Kan het kwaad om ook Java uit te schakelen?

Groet
 
Java uitschakelen kan volgens mij geen kwaad, wanneer java nodig is wordt 't automatisch ingeschakeld of om gevraagd. Maar java is volgens mij geen zware belasting voor 't opstarten dus naar mijn mening gewoon aan laten staan!

Is 't opstarten trouwens al verbeterd?
(Zou ook nog aan AVG kunnen liggen, die gaat ('standaard instellingen') meteen flink aan de slag (scannen, checken updates,...)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij startte de computer ook al traag op voordat AVG erop stond. Het Pentium 4 logo blijft erg lang staan bij het opstarten. Ook nu nog.

De computer vraagt nu overigens ook om een wachtwoord bij het opstarten, terwijl ik geen wachtwoord in heb gesteld.
 
Met betrekking tot het wachtwoord heb ik nu een probleem. Op het forum van Nucia vond ik dit:

Ga naar start > uitvoeren, type hier control userpasswords2 in. Vinkje weghalen bij "Gebruikers moeten gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken".

Nu heb ik dat gedaan, maar moet ik nog steeds een wachtwoord invullen. Eerder kon ik zonder wat te doen op oké klikken, maar nu niet meer. Er staat dat ik vanwege een accountbeperking niet door kan.

EDIT: Is inmiddels gelukt. Bij het inloggen stond aanvankelijk Administratoraccount, op dat account kon ik niet verder. Nadat ik mijn eigen naam invoerde wel. Maar nog steeds zit ik met dat wachtwoord, terwijl ik geen wachtwoord ingevoerd heb.
 
Laatst bewerkt:
tzjek ns in confuguratiescherm 'gebruikersaccount' (mocht je dat nog niet gedaan hebben...). geen w.w. moet kunnen in XP!
 
tzjek ns in confuguratiescherm 'gebruikersaccount' (mocht je dat nog niet gedaan hebben...). geen w.w. moet kunnen in XP!
Ja, had ik al gekeken. Ik heb de computer nog maar eens opnieuw opgestart. Het is nu verholpen. Hoe weet ik niet.

Het trage opstarten blijft nog wel duren, hoewel het, volgens mij, al wel wat verbeterd is met het uitzetten van enkele programma's tijdens de opstartprocedure.
 
Beterrrr dan!

Je zou ns kunnen googlelen naar compabiliteit xp en pentium4, kijken of andere gebruikers hetzelfde ervaren (in dat geval zou t geen probleem meer zijn).

Heb je SP2?
 
Beterrrr dan!

Je zou ns kunnen googlelen naar compabiliteit xp en pentium4, kijken of andere gebruikers hetzelfde ervaren (in dat geval zou t geen probleem meer zijn).

Heb je SP2?
Zal ik eens doen. Ik heb SP3 erop staan.
 
Dan zou je ook ns kunnen zoeken naar eventuele problemen met SP3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan