DVD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BM82

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Berichten
10
Hallo,

Ik heb een JVC Everio camera waarmee ik filmpjes maak. Bij deze camera zit het bijgeleverde progamma "Cyberlink powercinema ne for Everio" waarmee ik mijn filmpjes brand op dvd.

De opname wordt in aparte MOV bestanden op de computer gezet. Wanneer ik deze brand op dvd krijg ik bij het afspelen na ieder MOV bestand een kort stilstaand beeld.

Hoe kan ik de DVD branden zodat de beelden vloeiend in elkaar overlopen?
 
je kunt de filmpjes met windows movie maker importeren, en hier de film bewerken,
vervolgens op een schijf branden, of als bestand opslaan (exporteren)
 
Bedankt voor je reactie.

Heb Windows movie maker geinstalleerd alleen jammer dat deze geen MOV bestanden ondersteund. Welk progamma kan ik het beste downloden (Gratis) om de MOV bestanden om te zetten naar (Video-bestanden: .asf, .avi, .m1v, .mp2, .mp2v, .mpe, .mpeg, .mpg, .mpv2, .wm en .wmv)?
 
Bedankt,

Ik heb de film nu klaar in windows movie maker maar krijg deze op geen enkele manier op een dvd gebrand.

Kan ik branden via windows movie maker of moet ik hier weer een ander brandprogamma voor gebruiken. Via windows mediaplayer en nero lukt het in ieder geval niet.

Graag een reactie!!
 
Bestand > Film bestand opslaan kiezen,
in windows movie maker :)
 
Had ik al gedaan, ik krijg de volgende foutmelding:

"Windows movie maker kan kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer of de originele bronbestanden die in de film gebruikt zijn nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte is."

Ik heb dit alles gecontroleerd: De bronbestanden zijn nog beschikbaar, de locatie voor opslag is mijn CD-rom-station E, en ik heb een schijf van Arita 16X DVD+R 4,7 GB 120 min video. Het bestand dat ik wil branden is maar 198,4 MB.

Kan het ook zo zijn dat ik de lege cd moet formateren?? Zo ja, hoe? Als ik bij eigenschappen de CD-rom bekijk geeft deze aan dat er geen ruimte beschikbaar is terwijl de schijf leeg is. Ik heb meerdere schijven geprobeerd.

Grt, Bob
 
Je zou kunnen proberen je film eerst op te slaan als een .Avi of .Wmv (weet niet precies welke de standaard is vanuit movie maker) en daarna via een ander programma hem op dvd branden.
 
inderdaad, exporteren naar AVI docement, en vervolgens met een programma als nero op dvd branden
 
Windows movie maker heeft het project opgeslagen als type: Windows movie maker projecten (MSWMM). Ik kan deze niet nogmaals opslaan als een ander type??
 
bestand > Filmbestamd opslaan

Maak even een screenshot als je weer een error krijgt
 
Hij maakt geen screen print, maar krijg de volgende melding:

"Windows movie maker kan kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer of de originele bronbestanden die in de film gebruikt zijn nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte is."
 
Als je Bestand / Filmbestand publiceren (Filmbestand opslaan) / Voor publiceren/afspelen voor Deze Computer hebt gedaan kun je als het goed is aangeven naar welke locatie je film word toegeschreven, heb je al verschillende locaties geprobeerd?
 
Ik ben even verder gaan speuren op het net en kwam erachter dat je een projectfile van WMM niet kan branden. Ik ben nu een converter aan het downloaden waarmee ik de mswmm files om kan zetten naar een ander bestandtype.

Ik ga dit nu maar uitproberen. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Grt, Bob
 
Ik ben even verder gaan speuren op het net en kwam erachter dat je een projectfile van WMM niet kan branden. Ik ben nu een converter aan het downloaden waarmee ik de mswmm files om kan zetten naar een ander bestandtype.

Ik ga dit nu maar uitproberen. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Grt, Bob

graag gedaan, en hopen dat het werkt...
succes :thumb:
 
Ik ben even verder gaan speuren op het net en kwam erachter dat je een projectfile van WMM niet kan branden. Ik ben nu een converter aan het downloaden waarmee ik de mswmm files om kan zetten naar een ander bestandtype.

Ik ga dit nu maar uitproberen. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Grt, Bob

mswmm files zijn alleen maar verwijzingen naar de bestanden en wat ermee gedaan is
de video zelf is dus niet gemaakt.
het zal dan ook weinig uithalen om iets met die mswmm te doen.

in wmm moet je kiezen voor "film publiceren in"
ik zou eerst kiezen voor publiceren op deze computer dan kost het je geen dvd als het niet goed is.
 
Ja klopt mswmm files zijn in feite de project files met de verwijzingen naar het orginele media. Wat turn zegt je moet de film echt exporteren naar een wmv toe en dan proberen die op dvd te branden.
 
Het is mij nu gelukt!!

Als ik het project in één keer afmaak kan ik deze via "Film publiceren" opslaan als een AVI. (film) file. en branden.

Maar als ik een project op sla om op een later tijdstip verder te gaan met het maken van een film krijg ik deze niet meer opgeslagen als een AVI file. Dit zou toch ook moeten kunnen?? Ik kom verder ook niet aan de bronbestanden!!

Grt, Bob
 
Alles werkt nu wel goed, heb de hele tijd 3 bronbestanden in mijn project gehad waar iets mis mee is. Zonder deze werkt alles prima.

Iedereen bedankt voor de input.

Grt,:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan