2 internetverbindingen op 1 netwerk zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcow

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
61
Hallo,

Wij hebben een klein bedrijfsnetwerkje (4 pc) met een erg slechte internetverbinding. (valt vaak weg, maar doet het 80% van de tijd goed).
KPN kan het niet oplossen, en biedt als enige oplossing een mobiele aansluiting nemen.
Nu zie ik dat wel zitten om de probleemuren hiermee op te lossen.

Kan ik bijvoorbeeld een Dongel kopen en deze aansluiten op het bestaande netwerk?
Waarbij de Dongel "invalt" op de momenten dat de vaste lijn eruit ligt?

Marco
 
dongel is niet echt juiste oplossins en is geschikt voor een Mailtje is dat niet het geval dus site's etc dan moet je kijken voor een modem of kijk anders op deze link voor oplossingen :thumb: www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=8 voor een 2de routertje ergens in de routine of er zit gwoon iets fout in netwerk hoe je dat oplost..
 
als je wil betalen voor 80% goed en 20% fout moet je dat zelf weten, maar het is misschien beter om een (zakelijke) provider te zoeken met een betere uptime en niet direct een 2e verbinding regelen. een dongel is leuk maar eigenlijk voor 1 pc geschikt. dus als je met zijn 4en erop wil dan heb je een uitdaging.
 
Hallo,

Wij hebben een klein bedrijfsnetwerkje (4 pc) met een erg slechte internetverbinding. (valt vaak weg, maar doet het 80% van de tijd goed).
KPN kan het niet oplossen, en biedt als enige oplossing een mobiele aansluiting nemen.
Nu zie ik dat wel zitten om de probleemuren hiermee op te lossen.

Kan ik bijvoorbeeld een Dongel kopen en deze aansluiten op het bestaande netwerk?
Waarbij de Dongel "invalt" op de momenten dat de vaste lijn eruit ligt?

Marco

Zit je dan op een lokatie waar je alleen maar 'overgeleverd' bent aan KPN en een slecht bereik hebt?
Als je andere opties hebt, bijvoorbeeld via de tv-kabel of glasvezel, overweeg dat dan.
KPN, HetNet e.d. ..... ik krijg de laatste tijd niets anders dan verbindingsklachten zoals jij die hebt van mijn klanten.
MEUK dus.
 
We zitten op 6,95 km van de wijkcentrale.
KPN is de enige mogelijkheid op ons industrieterrein, en kan geen zakelijk abonnement leveren. (vanwege de slechte lijn)
Vandaar dat we aan een simpel ADSL abonnementje vast zitten met de laagste snelheid. (hoger wordt instabiel).
Nu is de snelheid geen probleem (512 kb), maar de wegvallende verbinding wel.

Marco
 
Beste Marco,

Wat je wil is mogelijk met een HSDPA router, hier stop je het simkaartje in van KPN.

Ik raad je aan om een flat fee abbonement af sluit om niet tegen torenhoge kosten aan te lopen aan het einde van de maand.

Zelf gebruik ik de Ericsson W25 HSDPA router WLAN access point. Erg goede ervaringen mee. Mits je UMTS dekking wel goed is uiteraard :)

Groeten Rick
 
Perfect, precies wat ik zocht.

Er bestaan zelfs HSDPA routers met WAN ingang, zodat de UMTS de "gaten" invult.

Bedankt,

Marco
 
6 ADSL lijnen bundelen is geen probleem

Beste Marcow,

Ik heb een klant op de 2e maasvlakte die op een vergelijkbare afstand van de centrale zit. We hebben daar 6 ADSL lijnen gebundeld tot 1 verbinding met 6x 512 = 3 Mbit/s.
Als 1 van de 6 lijnen uitvalt dan kunnen de andere lijnen zonder hikken doorwerken.
Mocht je geinteresseerd zijn dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Ivar Janmaat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan