Extra splitter voor tweede lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemvantuijl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Berichten
1
Ik heb een tweede telefoonlijn naar zolder, aangesloten achter de ADSL splitter. Deze splitter zit bij het aansluitpunt beneden. Hierop zit, behalve de eerste en tweede telefoon, ook het ADSL modem en de wireless router. Het bereik op begane grond en 1e verdieping is voldoende, maar op zolder niet. Omdat er wel een telefoonlijn naar zolder loopt heb ik bedacht dat het in principe mogelijk moet zijn die lijn beneden vóór de splitter aan te sluiten en dan op zolder een extra splitter te gebruiken, zodat ik vandaar direct met een ethernet kabeltje naar m'n vaste computer kan, kost bijna niks en vrijwaart me van draadloze sores. het draadloos computeren blijft dan beperkt tot de laagste etages (met laptops). Gaat dit werken en zo nee, waarom niet? Het enige argument dat ik kan bedenken zou zijn ADSL-signaal verlies over het lange stuk telefoonlijn naar zolder, maar de overige computers zouden daar in elk geval geen last van hebben. Bij voorbaat dank voor advies.
 
dus als ik het goed begrijp wil je dan beneden en boven een adsl signaal hebben.
Nee dat gaat niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan