Verkeerde MP3-Tags

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDesmet

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
301
Ik zit met iets zeer vervelend.
Blijkbaar downloadt Windows Media Player automatisch MP3-tags van een MP3-bestand die er geen heeft, op basis van de bestandsnaam (vermoed ik toch).

Bijvoorbeeld: Ik heb een liedje gedownload dat heet "Foundation" van de groep Perfume (Foundation.mp3). Eerst waren er geen enkele tags te zien, maar na een tijdje zag ik dat Media Player er een paar tags had aan toegevoegd; Hij dacht dat het "Love is the Foundation" was van Lauretta Lynn of zoiets. Wil zeggen: Titel, auteur, coverafbeelding etc... En dit heb ik met veel van mijn liedjes. (Bijv. ook "Secret Message" van Perfume dacht hij dat het Secret Message was van Frustration Plantation, met cover en al)

Ik heb al die dingen proberen wegdoen via eigenschappen, maar het lijkt geen effect te hebben.

Soms krijg ik ze echter wél weg bij sommige liedjes, maar dan komen ze na een tijdje weer terug -_-

Weet iemand hoe ik 1) Alle vervelende tags permanent kan wegkrijgen, en 2) Dat ze niet altijd automatisch gemaakt (En dan nog verkeerd ook)?


EDIT: Het is dus inderdaad Media Player die me dat lapt, heb eens in help gekeken en daar staat het mooi uitgelegd in "Mediagegevens toevoegen of bewerken in Windows Media Player", maar heb nog steeds geen idee hoe ik het moet stoppen.

EDIT2: Heb ondertussen al wat dingen gevonden, maar ik weet nog niet hoe ik nu die albumhoes moet verwijderen! Onder "Geavanceerde Tag-Editor" vindt hij geen afbeeldingen, maar hij is er wel daadwerkelijk bij sommige liedjes. Hoe los ik dit op?
 
Laatst bewerkt:
Ga naar Extra --> Opties.
Vervolgens onder het tabblad Mediabibliotheek het derde en laatste blokje: Mediagegevens van bestanden automatisch bijwerken.
Daar is e.e.a. (in) te stellen/wijzigen.:thumb:
 
Ga naar Extra --> Opties.
Vervolgens onder het tabblad Mediabibliotheek het derde en laatste blokje: Mediagegevens van bestanden automatisch bijwerken.
Daar is e.e.a. (in) te stellen/wijzigen.:thumb:
Bedankt, maar dit heb ik echter zelf al gevonden via Help. Ik heb ook al de meeste gedownloadde gegevens kunnen verwijderen, maar het grootste probleem is nu nog die cover.
In Help staat er beschreven hoe je een cover moet toevoegen of bewerken (Afbeelding kopiëren en plakken) maar ze zeggen niet hoe je die moet verwijderen.
 
Kun je Tag&Rename voor gebruiken.
En ik weet niet of je het op de pc hebt staan, maar Winamp is daar ook geschikt voor.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik al ruim twee maanden naar gezocht, kan denk ik gewoon niet.
 
Heb ik al ruim twee maanden naar gezocht, kan denk ik gewoon niet.
Ik heb op Yahoo! Answers gevonden dat deze afbeeldingen als verborgen systeembestand in de folder van de MP3 zit, en in de MP3 zit een referentie naar die afbeelding.
Maar als ik die afbeelding gewoon verwijder, zou die referentie dan ook weg zijn als Media Player vindt dat de afbeelding niet bestaat?
 
Bij mij heeft het niet gewerkt, maar ga je gang.
 
Hmm... Ik denk dat ik gewoon die vervelende "Automatisch tags downloaden" ga uitschakelen, en het liedje gewoon ga herdownloaden. Da's misschien wel nog het veiligste ;D
 
UGH! Nu is het probleem nog groter geworden...

Ik heb de liedjes opnieuw gedownload, en vervangen met de originele. Als ik het liedje afspeel, krijg ik echter nog steeds de hoes te zien. Nu komt het rare: Zelfs als ik "verborgen systeembestanden weergeven" aanklik, zie ik ze niet meer >.<

Alles hangt gewoon af van het pad en de bestandsnaam; Als het bestand precies op de plaats zit van het origineel, geeft hij de hoes weer.
Ik wil echter deze afbeelding WEG, voorgoed! =D

EDIT: Ow, wacht, hij geeft de verborgen bestanden wel weer, maar enkel niet voor 1 bepaalde folder in mijn Perfume directory (Die waar Foundation in zit) want ik zie ook geen desktop.ini, wat er meestal wel inzit.
Hoe zorg ik ervoor dat hij die bestanden wel weer toont in die folder? o_O
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt een van de vervelendste problemen die ik al gehad heb... =/
OK, dus... Ik heb het programma "Mp3Tag" eens gedownload, en de liedjes met een cover ermee geopend. Mp3Tag beweert dat er geen cover is, dus ik heb maar eens geprobeerd om er zelf een cover aan te hangen, voor de zekerheid openen in media player, en dan de cover weer verwijderen (In de hoop dat de andere dan ook weg is).

Maar nee, het werkte niet -_-
 
Ik weet niet of je het ondertussen al opgelost hebt, maar dit is de oplossing:

Verwijder alle bestanden (DUS NIET DE MAPPEN) uit:

C:\Users\[jouw gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Media Player

en

C:\Users\[jouw gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Media Player\Art Cache\LocalMLS


als je de map niet kunt vinden, moet je verborgen mappen en beveiligde besturingssysteembestanden zichtbaar maken

succes!
 
Laatst bewerkt:
Oh, een late reactie ^_^
Wel, ik heb het probleem al kunnen "oplossen" door gewoon de muziek bestandjes te verwijderen (ze hadden toch een veel te lage kwaliteit). Maar goed, dankzij dat berichtje heb ik het uiteindelijk toch nog *echt* kunnen wegkrijgen :p
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan