DVI ---> HDMI (Moet dat zo duur?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
79
Hallo,
ik heb vandaag wat op internet gezocht voor me nieuwe tv met HDMI ingangen. Ik wilde me PC aan de tv hangen en wil gebruik maken van DVI HDMI. Heb al ooit dat gedaan maar met een 1,5 meter kabel. Nu is me PC 10 meter van de TV af en heb dus 10 meter kabel nodig.

Is dit een goede aanrader, waarom wel/niet : http://www.kabeltje.com/hdmi-dvi-ve...6.html?zenid=2bbe67b298ae7928fc1f8a38c7eaf6b9

Tevens wil ik weinig geld uitgeven want 400 euro voor 10 meter is best veel, daar heb je een nieuwe PC voor.

Groetjes Marijn
 
tja,
ik heb ooit gehoord dat er HDMI naar DVI connectors zijn, zie het zo:

Koop een normale lengte HDMI kabel, sluit die aan op je TV, doe aan het andere eind een HDMI naar DVI connector, DVI kabel daarop aansluiten, DVI kabel moet dus 10 meter zijn, en dan met gewoon DVI zonder connectoren naar je videokaart.

DVI-kabels zijn veel goedkoper als HDMI kabels, beeldkwaliteit blijft ongeveer hetzelfde.

Dus een 10-meter DVI kabel is goedkoper als een 10-meter HDMI kabel maar je moet het zelf weten...
 
Nou ik vind 25 € voor een DVI kabel van 10 meter toch duur, dan liever voor 19 € 10 meter HDMI DVI, maar ik zal eens doorzoeken en wachten op meer reacties.

In ieder geval bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan