Printers delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wefood007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Berichten
4
Hallo

Wij ( gezin ) hebben beneden een bak met XP er op. Daarop zit een printer aangesloten ( via USB ).
Hier boven, heb ik een nieuwere pc, met Vista.
Nu heb ik, echt geen flauw idee, hoe ik vanaf hier ( vista ) iets beneden op die printer
kan laten printen!
Ik heb al wat gegoogled, maar daarmee kwam ik niets verder.
Kan iemand anders mij helpen?

Dankjewel!:)
 
Je geeft niet voldoende informatie.

Zijn die twee pc's aan elkaar 'gekoppeld', met andere woorden beide verbonden via een router?
Kunnen de pc's elkaar 'zien'?
Is de werkgroepnaam op beide pc's hetzelfde?
 
Er even vanuitgaande dat je een router hebt waarachter de twee pc's in hetzelfde netwerk liggen kan je inderdaad ervoor zorgen dat de pc's in dezelfde netwerkgroep te vinden zijn en dat de xp-pc de printer deelt.

Het enige nadeel is dat die xp-pc dan ook steeds aan moet staan of je kan met die vista-pc niets printen.

Dit kan je gelukkig oplossen met een printserver. Dat kost absoluut niet veel. Je verbindt de router met de printserver en de printer met de printserver. Vanaf dan zullen beide pc's autoamtisch van het netwerk printen en onafhankelijk van elkaar zijn.
 
Je geeft niet voldoende informatie.

Zijn die twee pc's aan elkaar 'gekoppeld', met andere woorden beide verbonden via een router?
Kunnen de pc's elkaar 'zien'?
Is de werkgroepnaam op beide pc's hetzelfde?


De twee pc's zijn aan elkaar gekoppeld, alhoewel. Deze PC ( hier boven, vista ) Zit aangesloten op een switch. En die switch is aangesloten op de router. En de XP pc, zit aangesloten op de router. dus volgens mij zijn ze wel verbonden. Ik zou niet weten hoe ik kan zien dt de pc's elkaar 'zien'.
Werkgroep? sorry, niet erg veel verstand van printers etc.
 
router en switch. Als je beschrijving klopt is alles al dik in orde want dan liggen de pc's in hetzelfde netwerk. In principe kunnen ze elkaar nu al zien omdat ze dus ook heel waarschijnlijk in dezelfde range liggen (als de router een dhcpserver heeft waarvan ik eigenlijk wel 99,9% zeker ben tenzij je router een stukje antiek is). Windows vind het echter makkelijker om gebruik te maken van werkgroepen. Werkgroepen zijn in te stellen bij de systeemeigenschappen. Je kan ook de wizard thuisnetwerk doornemen. Allemaal heel omslachtig, zeker eens windows geïnstalleerd is en als je windows XP home edition hebt (windows xp dateert vanuit een tijd dat netwerken nog niet iets was dat thuis werd toegepast maar alleen op bedrijven, de home edition heeft dus minder uitgebreide mogelijkheden).

Een tweede mogelijkheid is zoals ik zei een printserver. Veel eenvoudiger en sneller...
 
router en switch. Als je beschrijving klopt is alles al dik in orde want dan liggen de pc's in hetzelfde netwerk. In principe kunnen ze elkaar nu al zien omdat ze dus ook heel waarschijnlijk in dezelfde range liggen (als de router een dhcpserver heeft waarvan ik eigenlijk wel 99,9% zeker ben tenzij je router een stukje antiek is). Windows vind het echter makkelijker om gebruik te maken van werkgroepen. Werkgroepen zijn in te stellen bij de systeemeigenschappen. Je kan ook de wizard thuisnetwerk doornemen. Allemaal heel omslachtig, zeker eens windows geïnstalleerd is en als je windows XP home edition hebt (windows xp dateert vanuit een tijd dat netwerken nog niet iets was dat thuis werd toegepast maar alleen op bedrijven, de home edition heeft dus minder uitgebreide mogelijkheden).

Een tweede mogelijkheid is zoals ik zei een printserver. Veel eenvoudiger en sneller...


Oke, ik heb hier werkgroep: WORKGROUP
staat er bij mij , en bij XP pc ook.
Beneden hebben we home Edition. Maar, het probleem is, ik weet niet hoe ik ze elkaar kunnen laten vinden, dat is het..

Groeten
 
even de wizard thuisnetwerk doornemen om ervoor te zorgen dat de pc de printer gaat delen. daarna zou het vinden van e pc bij netwerkinstellinen op de andere pc geen probleem meer mogen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan