Branden van Film dat 6 GB is

Status
Niet open voor verdere reacties.

appiea

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2005
Berichten
22
Hallo

Ik wil graag een film branden die op mijn HD schijft staat

Het is 6 GBgroot en kan maar op mijn DVD RW 4.7
Heb brandprogramma NERO 8

wie kan mijn helpen hoe het moet

Hoor graag

gr
Appie
 
of, als het als "bijzondere film" betreft, een bepaalde emotionele waarde voor je heeft / belangrijk is, een paar euro uitgeven en een zogenaamd double-layer schijfje kopen. De meeste wat moderner DVD branders ondersteunen double-layer schijfjes (8 giga) en dan kun je zonder kwaliteitsverlies de film 1 op 1 branden.

Zelf gebruik ik ook altijd Shrink, maar ik heb grenzen aan de compressie gesteld. Mijn persoonlijke voorkeur gaat nier verder terug dan maximale compressie tot ongeveer 75%. Daaronder vind ik de beeldkwaliteit achteruithollen (fletse / waterige kleuren met als gevolg bleke smoeltjes, een eenheidssluier qua kleur over de film). Da's voor een downloadje van de laatste nieuwe film die één keer bekeken wordt nog wel te doen, maar voor een echt bewaaritem zou die double-layer schijf mij wel een paar euro waard zijn om zodoende de volledige 6 of 7 giga te kunnen branden. Het is maar net welke kwaliteit je wenst!

Jouw film zou ook nog eens een heleboel menu's en extra's kunnen bevatten en wel zodanig veel dat de zuivere film misschien maar 5,2 giga is. In dat geval kun je met Shrink een prima resultaat bereiken met een compressie tot misschien 85% en dat levert prima beeld op. Consequenties van het schrappen van menu's en extra's is dat je die dus idd. ook kwijt bent.
Zo ben ik weer beland bij het begin van mijn verhaal: heeft de film een bepaalde bewaarwaarde voor je, dan wil je de menu's en extra's niet kwijt, gaat het alleen maar over één keer bekijken en klaar, dan Shrink gebruiken.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
preceis, eerst gewoon zoveel als mogelijk rommel verwijderen die toch niet interessant is. Russische ondertitels, Hongaarse audio, trailers van andere films, making of... allemaal leuk, maar je doet er niets mee.
In DVDShrink kan je die dingen gemakkelijk uitzetten. Als het dan nóg te groot is om op één schijfje te passen, kan je alnog een beetje comprimeren.
Zoals Pasje al zegt, niet te veel comprimeren, want dan ga je flinke concessies doen aan de kwaliteit. Koop dan gewoon een paar DVD9 schijfjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan