geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
70
Ik heb ARK-LINUX geinstalleerd, maar ik kan het internet niet op. Ik start de browser, typ url-adres, geef enter, maar geen internet. Ik heb alles geprobeerd maar geen internet
Het systeem zegt dat ik een proxy moet instellen, heb ik gedaan, geen internet. Directe verbinding ook gedaan, helpt ook niet. Is iemand bekent met dit probleem.
komt vaak voor in ark-linux. Wie kan mij helpen?
 
Waarschijnlijk heeft Ark Linux het goede netwerkdrivertje niet aan boort, waardoor hij je netwerkkaart niet kan aansturen. Open het programma Konsole eens, en dit type je na elkaar in.

cd /home/GEBRUIKERSNAAM/Desktop
Werkt deze niet, vervang Desktop dan eens door Bureaublad, en als het nog niet werkt zonder een hoofdletter aan het begin.

su
Dan wordt er om je wachtwoord gevraagd, type hem in. Het veld zal gewoon leeg blijven, maar hij ontvangt je wachtwoord wel!

lshw -html lshw-logje.txt
Nu wordt er gecontroleerd welke hardware je hebt, en dit wordt in een bestandje gepost. Post de inhoud van dat bestand eens hier op Helpmij, of upload hem naar het forum.

Wat misschien nog makkelijker is, is om meteen Ubuntu te installeren. Dat is ook een Linuxdistributie (versie), maar daar is veel meer ondersteuning, tips en handleidingen voor. Ook ondersteund het vanaf de CD meer hardware zonder drivers te installeren, en vindt ik en de meeste andere gebruikers het gebruikersvriendelijker voor de thuiscomputer dan de meeste andere "distributies". Linkje: http://ubuntu-nl.org/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om via de terminal te werken, maar tijdens de installatie van ark-linux, werd mij niet naar een wachtwoord gevraagd of naar een root password, terwijl in de terminal wel om gevraagd wordt. Dus ik zie hier geen mogelijkheid om ark-linux verder te configureren. Misschien is er een andere manier om ark-linux te configureren. Ken jij een andere manier om dit te doen. Graag antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan