Wampserver - Teamviewer - poort 80

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
218
hoi,
ik heb een probleem met mu'n server.

ik gebruik Teamviewer of van buiten af de server te benaderen.
maar nu werkt wampserver niet, hij zegt wel 'server online',
maar als het ip van de server in internet intyp'
dan krijg ik " This site is running TeamViewer. ", na wat zoeken op google.nl ben ik teweten gekomen dat teamviewer en wampserver alle bij gebruik maken van poort :80,
is dr een manier om de poort van teamviewer/wampserver te veranderen of te verwijderen???
 
Mogelijke antwoord

Hey Jordy,

Een mogelijke antwoord op je vraag. Ik heb zelf laatst de poort voor wamp aangepast, dit heeft alleen invloed op het draaien van Apache/PHP. Dus ik neem voorzichtig aan dat de localhost ook niet kan bereiken vanwege je port probleem.

Dit plukte ik vanaf het forum van Wamp zelf:

Change the port:80 entries in httpd.conf to 81 or whatever port you want to use.

then open wampmanager.tpl this, file is in the root of the wamp directory.

Edit the menu.left parameter settings to whatever host you require.

example: localhost/ to localhost:81

there should be 3 localhost entries there change all 3

I have mine set to port 81.

Changing these setting, will also change the settings in wampmanager.ini.

Thats it. Now when I can use Wamp2 in port 81 and ISS in port 80
 
dat "Apache/PHP" werkt dat dan nog wel
want ik heb een website op PHP
 
Ja sorry, het moest zijn PHP. Je php zal idd dan gewoon werken.

Maak voor de zekerheid eerst even een backup natuurlijk van de bijhorende bestanden.
En dan kan je lekker testen.
 
Houd wel rekening met het feit dat als je de poort van je wamp server aanpast naar bijvoorbeeld 81 iedereen de webpagina vanaf dat moment naar http://<url>:81 moet gaan benaderen.

Nu ken ik teamviewer niet maar misschien is het handiger om die op een andere poort te laten draaien
 
Ja, of je gebruikt RDP.
RDP betekend "Remote Desktop Protocol".
Als je Vista Ultimate, XP Pro of XP Media Center Edition hebt, kun je gewoon RDP gebruiken.

Vista
Start > Rechts op Computer > Eigenschappen > Verbindingen van buitenaf in het linkervak.
Vervolgens zie je een venster waarin je een keuze moet maken.
Zorg ervoor dat je bolletje voor "Verbindingen met computers toestaan, ongeacht welke versie van Extern Bureaublad (minder veilig)" is ingekleurd.
http://www2.computeridee.nl/faqman/_images/201695_AFBEELDING_1.JPG

XP
Start > Rechts op Deze Computer > Eigenschappen > tabje "Verbindingen van buitenaf".
Daar zet je een vinkje bij "Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken".
Zorg ervoor dat je alle gebruikers die de pc in moeten kunnen toevoegt mbv van de button "Externe gebruikers selecteren".

Zorg er nu voor dat je poort 3389 (TCP/UDP) opent in je router.
Zorg er ook voor dat poort 3389 niet meer word geblokkeerd door je firewall, of zet je firewall gewoon helemaal uit.
Je kunt nu verbinding met je extern computer maken en alles wat je wilt uitvoeren op die computer.
Om verbinding te maken ga je als volgt te werken:

Op de computer waarop je een verbinding met je server wilt maken, doe je het volgende:

Vista
Ga naar Start en typ in het zoekvak:
mstsc.exe
Na het invullen druk je op enter.
"Verbinding met extern bureaublad" opent nu, als het goed is.
Vul bij Computer je IP in, en als om Referenties worden gevraagd zijn het je Windows login gegevens.
Geen ID of Password meer, gewoon je normale Gebruikersaccount gegevens.
That's it - je zit nu in je computer en hebt toegang tot alle programma's, etc., alsof je gewoon met TeamViewer werkt.

XP
Ga naar Start > Uitvoeren en typ in:
mstsc.exe
Na het invullen druk je op enter of op de button "OK".
"Verbinding met extern bureaublad" opent nu, als het goed is.
Vul bij Computer je IP in, en als om Referenties worden gevraagd zijn het je Windows login gegevens.
Voorzover mijn ervaring met het verbinden vanuit XP krijg je gewoon het normale Windows login screen te zien.
Daar selecteer je je account OF je selecteerd "Andere gebruiker" als jouw eigen Gebruikersaccount niet meteen zichtbaar is.
Geen ID of Password meer, gewoon je normale Gebruikersaccount gegevens.
That's it - Je zit nu in je computer en hebt toegang tot alle programma's, etc., alsof je gewoon met TeamViewer werkt.

Ik hoop dat het werkt en het je geholpen heeft.

Met vriendelijke groeten,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan