VHS geluid niet synchroon met beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Na veel uitproberen en stekkers kopen is het me uiteindelijk gelukt om via mijn pc VHS video's (van de toen nog kleine kinderen) te kunnen bekijken met de bedoeling ze later op te nemen en te branden of op te slaan op een ext.HD.
Maar zover zijn we nog niet helaas zoals je kunt zien mijn topictitel.
In m'n pc zit de Hauppauge WinTV HVR-1200 (Model 71xxx, Hybrid DVB-T, No FP) TV kaart.
Via het Hauppauge prog WinTV loopt het geluid niet samen met het beeld ,net zo met het prog CyberLink\PowerDirector of Windows Media Encoder x64 Edition ,alle hetzelfde probleem.
Ik heb al diverse instellingen in de diverse proggies veranderd maar bij geen één werkt het.
Het beeld is overigens wel prima in alle progs.
Ik gebruik voor geluid de Audio out op de Videorecorder met 2 cinch/tulpstekkers (rood/wit) op een schakelbare Scart/Cinch/Video-S naar de tulpingangen op de kaart ,het beeld gaat via dezelfde schakelbare Scart/Cinch/Video-S met een Video-S kabel naar de kaart.
Kent iemand hiervoor een oplossing hoe ik de sound sychroon kan maken ?
_______
Intussen met 3 diverse progs wat stukjes opgenomen doch nu blijkt dat er nergens geluid opstaat hoewel tijdens het capturen er wel geluid was ?
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel geluid maar het is niet synchrone of heb je uberhaupt geen geluid?

Zijn je audio video codecs in orde?

copykat
 
Zijn codecs niet alleen voor toepassing bij digitaal ?

Ik heb geluid ,doch NIET synchroon tijdens het bekijken
Ik heb stotterend NIET synchroon geluid tijdens de capture
Ik heb totaal geen geluid als de capture daarna wordt afgespeeld
:confused:
 
Je capturekaart maakt het digitaal!
Die codecs worden oa door je capture programma gebruikt om er een mpeg2/avi of zo iets van te maken.
Ik heb ergens een web pagina waar de basis wordt uitgelegd.(zal hem straks bij voegen.)
hier dus
ergens naar beneden scrollen zal je iets lezen over capturing en codecs
(ben ook nog nieuw in deze materie maar lerende....)

Deze schijnt goed te zijn maar ga even googlen op goede codecs.
hier

copykat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het in orde gekregen in het CyberLink Power Director proggie.
Door in de primary instellingen van de Hauppauge-kaart te spelen heb ik een goed beeld met perfect synchroon geluid ,zowel tijdens afspelen ,capture ,als nadien bij afspelen van het bestand ,nog niet gebrand maar verwacht wel dat dit ook ok zal zijn.
Enige mails aan Haupauge in Duitsland brachten goede hulp hetgeen mij verwonderde.
Helaas krijg ik het geluid niet in orde in het WinTV prog van Hauppauge zelf.
Maar ik kan uiteindelijk nu de VHS filmpjes van onze kids op HD/DvD zetten en mag dit topic gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan