Kan filmpjes niet importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinden

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
9
Beste leden,


voorgeschiedenis:
ik heb sinds eind vorig jaar een Sony handycam DCR-SR35. Nu wi ik (nadat ik het gebruik van camera onder de knie heb) alle leuke stukjes film aan elkaar plakken. zodat het een filmpje wordt. nu heb ik bij de aanschaf van mijn camera --> Picture Motion Browser er bij gekregen, in dit programma is dat zo ver ik weet niet mogelijk. dus ik werd aangeraden het programma windows movie maker te gebruiken.


Nu komt mijn probleem:
wanneer ik mijn filmpjes wil importeren geeft hij aan dat dat niet kan en geeft onderstaande vermelding

F:\Mijn Movies\zonneboot\20090219123741.mpg kan niet worden geïmporteerd. Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten


nu is mijn vraag:
kan iemand mij uitleggen hoe ik toch mijn filmpjes importeren.


Bijvoorbaat dank en Vriendelijke Groeten Martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb even de titel veranderd omdat jouw titel niks zegt over het probleem. Op helpmij is het de bedoeling dat je titels goed beschrijft.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik het kan nazien heeft het te maken met het formaat van het filmpje...die zal in MPEG2 zijn, moviemaker heeft daar vaak problemen mee.
Oplossing zou dus zijn, converteer het filmpje naar een ander formaat (AVI, MPEG1) en het zou wel moeten werken.

http://www.papajohn.org/MM2-Importing-Video-MPEG2.html


Beste Maestro,

ik moet dus op onderstaande link een van deze programma's downloaden

http://www.free-codecs.com/VirtualDub-MPEG2_download.htm

Vriendelijke Groeten Martin
 
Volgens de eerder gegeven link zou dat inderdaad moeten werken.
Beide linken zijn gelijk, de één is een 'mirror' als de eerste link niet zou werken, kan je die gebruiken.

Download [ VirtualDub-MPEG2 1.6.19 build 24586 ]

Download [ VirtualDub-MPEG2 1.6.19 build 24586 - Mirror ]
 
Volgens de eerder gegeven link zou dat inderdaad moeten werken.
Beide linken zijn gelijk, de één is een 'mirror' als de eerste link niet zou werken, kan je die gebruiken.

Download [ VirtualDub-MPEG2 1.6.19 build 24586 ]

Download [ VirtualDub-MPEG2 1.6.19 build 24586 - Mirror ]


Beste Maestro,

ik heb beide bestanden opgeslagen op mijn c schijf, als ik ze opende gebeurde er niets, hoe kan ik nu met deze programma's mijn filmpjes overzetten naar een andere bestandsnaam.

Alvast bedankt en Vriendelijke Groeten Martin
 
Je hebt slechts één van die bestanden (VirtualDub-MPEG2.zip) nodig.
Je moet deze 'uitpakken' in een map en vervolgens naar die map toegaan en op "VirtualDub.exe" dubbelklikken.
Er opent zich dan een programma waarmee je het bestand kunt omzetten naar b.v. .avi waarmee moviemaker wel mee overweg kan.
 
Je hebt slechts één van die bestanden (VirtualDub-MPEG2.zip) nodig.
Je moet deze 'uitpakken' in een map en vervolgens naar die map toegaan en op "VirtualDub.exe" dubbelklikken.
Er opent zich dan een programma waarmee je het bestand kunt omzetten naar b.v. .avi waarmee moviemaker wel mee overweg kan.

ik heb de bovenstaande stappen gevolgt er opent dan een programma

VirtualDub-MPEG2 1.6.19 (build 24586/release) by Avery Lee, fccHandler

Hier kan je een video openen, kunt u mij ook uitleggen hoe ik hem dan kan opzetten

Bijvoorbaat dankt en Vriendelijke Groeten Martin
 
  • Kies 'file'
  • Kies 'open video file'
  • zoek het bestand op in het daarop verschijnende venster
  • als het bestand ingeladen is kies weer 'file'
  • kies dan voor 'save as AVI'

Het is sneller geschreven, dan het uiteindelijk zal gaan (afhankelijk van je pc kan dit echt wel tot een behoorlijke tijd duren)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan