Prof. videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

THX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Berichten
1
Hallo,
Ik heb een aantal vragen die betrekking hebben tot videobewerking. Gezien ik niet veel ervaring heb videobewerking ben ik benieuwd naar jullie meningen en ervaringen met hardware en videobewerking software. Op mijn werk hebben wij een geluidsopname en monteer ruimte waar professioneel video wordt bewerkt. Wij hebben één Apple systeem met MacOSX en één Microsoft Windows systeem. Deze twee systemen zijn verdeeld over twee werkplekken. Op het Apple systeem wordt gewerkt met Final Cut Pro 6.0. Op het Windows systeem wordt gewerkt met Adobe Premiére Pro 2.0. Mijn vragen aan jullie zijn:

Maar welk besturingssysteem gaat jullie voorkeur uit bij professioneel videobewerking: Apple MacOSX of Microsoft Windows XP?
Dan gelijk mijn tweede vraag: Naar welke videobewerking software gaat jullie voorkeur uit: Final Cut Pro 6.0, Adobe Premiére Pro 2.0 of andere software?
Is het mogelijk en verstandig om op elk systeem een combinatie van beide software pakketten te maken?

Al het videomateriaal is geschoten in een resolutie van 720x576 (DVD-kwaliteit). Er is minstens 100 uur aan videomateriaal. In het Windows systeem bevinden zich 2 harddisks van Maxtor. Daarnaast zijn er meerdere externe harddisks.
Wat is de meest ideale en efficiënte manier van data opslag in deze situatie? (intern, extern, RAID, server etc.)

Tot slot heb ik nog vragen over hardware aspecten. Het Windows systeem bestaat uit de volgende onderdelen: http://specs.tweak.to/17449.

Raden jullie mij aan om het systeem up te graden of onderdelen te vervangen om optimaal video te bewerken? En wat zijn jullie meningen over de videokaart (Matrox RT.X2)?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.
Bij voorbaat dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan