Conflict Google Earth en Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
17
Goedemorgen,

Google Earth en Windows Vista hebben samen een "conflict".
GE werkt op mijn computer niet met Windows Vista Home edition, gek genoeg. Je zou verwachten dat GE normaal zou moeten kunnen draaien onder WV.
Ik heb het programmaatje GE al diverse maken gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Maar het onderstaand probleem blijft, tot mijn grote frustratie, zich voordoen. :mad:
Het installeren verloopt verder goed, maar dan ..... Zodra het programma is geopend verschijnen er onmiddellijk blauwe horizontale blokken en zonder dat ik erom vraag wordt de computer OPNIEUW opgestart.

Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden? Zo ja, en hiervoor een oplossing weten te vinden?

Alvast bedankt aan degene(n) die mij kan helpen.

Groet,
 
Hey,

Ik heb ff wat gegoogled op je probleem, en zie dat er wel meer probleempjes zijn.
Vaak ik het een driver probleem. Dus ik zou eens ff de nieuwste driver van je videokaart gaan downloaden en instaleren.
 
Hey,

Ik heb ff wat gegoogled op je probleem, en zie dat er wel meer probleempjes zijn.
Vaak ik het een driver probleem. Dus ik zou eens ff de nieuwste driver van je videokaart gaan downloaden en instaleren.

Hallo,

Erg bedankt voor de moeite. :cool: Ik ga dit vanavond nog proberen. Ik laat weten hoe het is afgelopen.
 
Hallo Roel,

Ik wil graag van je aanbod gebruik maken.

Het probeem met Google Earth is gewoon dat zodra ik een plaats/naam ingeef dat GE gewoon crasht. Dus wat jij al aangaf "probleem met grafische kaart" moet het wel zijn.
Ik heb geprobeerd om de nieuwste kaart van mijn drijver te downloaden via de stite VIA.com

De grafische kaart die ik nu heb is van VIA chrome9, HCIGP WDDM - 32 bits
Het besturingssysteem is Windows Vista 32 bits.
Ik weet bij god niet welke ik nu moet downloaden; je krijgt nogal wat technische gegevens te lezen. Ik ben bang dat ik de verkeerde download.
Zou jij mij hiermee kunnen helpen? Mocht je nog meer gegevens nodig hebben dan hoor ik dit graag.

Alvast ontzettend bedankt.

Groet,
 
onderzoek eens grondig welke grafische kaart hebt met het programma pc wizard en meld dan hier eens even de volledige naam, dan wil ik voor jou wel op zoek gaan naar de gepaste driver :thumb:
 
Hallo Jelle,

Wat ontzettend aardig van je. :thumb: PC wizard heb ik geïnstalleerd. Leuk programmaatje overigens. Je kunt zo heel snel de hele mikmak van je computer zien.

Ik kijk morgen even op m'n gemak en dan kom ik wel bij terug.

Prachtig(e) desktop en meisje, zeg!

Nogmaals bedankt en groet,
 
Ok, ik hoor het dan nog wel van je :thumb:

En bedankt voor het compliment over men desktop (eigenlijk is deze al een tijdje verouderd want het is al weer heel wat aangepast :eek:)
 

Bijlagen

  • Grafische kaart.jpg
    Grafische kaart.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 131
  • Grafische kaart 2.jpg
    Grafische kaart 2.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 107
Die grafische kaart is me echter niet bekend maar ik veronderstel dat het een onboard kaart zou moeten zijn...

En hier zou de goede driver voor jouw systeem te vinden moeten zijn: http://www.xpvistaworld.com/via_chrome9_hc_igp_wddm_983.htm (gewoon op de link klikken om het zip bestand te downloaden, dat even uitpakken en ik veronderstel dat je er dan gewoon op kan dubbelklikken om de driver te installeren :thumb:)
 
Hallo Jelle,

Dank voor je reactie. Helaas is het niet gelukt. Ik wil een andere grafische kaart kopen; nVidia 8600GT. Ben ik overal van af. Denk je dat mijn systeem dit aankan als je nogeens wilt kijken naar de systeemgegevens in m'n vorig berichtje?

Bedankt alvast.

Groet
 
Hallo

Wel, ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het probleem aan je grafische kaart ligt, ik zit namelijk ook niet vlak voor je computer (en dan nog)
Misschien kan een screenshot van je probleem het iets kan verhelderen(indien mogenlijk) want ik begrijp dat je pc dan misschien niet meer al te goed werkt.

Werken games/aero wel allemaal goed trouwens?

En wat betreft die nieuwe grafische kaart(misschien was je van plan deze sowieso te kopen maar met de gegeven uit je vorige screenshot heb ik niet genoeg denk ik om zeker te weten of je nieuwe grafische kaart wel over genoeg stroom en dergelijke zal beschikken + of je moederbord het aankan --> ik ben namelijk nog niet zo goed met hardware, maar ik ben zeker dat iemand anders je hiermee wel zal kunnen helpen , misschien kun je daarvoor best even een nieuw topic aanmaken in het onderdeel hardware :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan