Avi + .srt naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazinAsian

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
44
Hey,

Ik vroeg mij af of jullie hier een goede manier voor weten?

Ik gebruik nu namelijk: AVStoDVD.
Dat werkt uitstekend! Precies wat ik wil .avi files met .srt naar dvd met zeer goede beeldkwaliteit en een menu.
Enige nadeel is dat het redelijk lang duurt voordat het proces klaar is.

Ik vroeg mij af of iemand een progamma kent dat mij dezelfde resultaten geeft maar dan een stuk sneller.

Alvorens bedankt!!
 
Wanneer de Avi NIET geconverteerd hoeft te worden naar een ander formaat, gewoon elk programma, zelfs Windows zelf.

Gewoon de avi en de srt als data branden en klaar
 
Ja maar dan speelt mijn dvd speler het niet af, ik wil dus echt dvd files hebben.
 
Tsja, dan duurt het omzetten van avi naar dvd altijd een poosje, afhankelijk ook van de computer die je gebruikt.

Probeer het eens met DVD Flick, gratis, is misschien sneller http://www.dvdflick.net/

Trouwens, hoe lang duurt het nu?
 
duurt ongeveer al 3 uur, hij moet 4 afleveringen van 40 minuten hij is nu bij aflevering 2
 
winxp
amd athlon 64 3000+
3gb ram ddr
asus a8n sli
nvidia geforce 6600gt

:O
 
Ook niet een echt snelle processor, dus blijft altijd behoorijk tijd kosten
 
Ja behoorlijk oud, naja als het probleem daar ligt, dan moet ik binnenkort maar upgraden.
 
Het encoderen van een film met processors uit de tijd van vóór de core 2 duo's duurde gemiddeld zo'n beetje net zo lang als dat de film duurde. Bij de snelste Pentiums even wat korter, bij de gemiddelde net zolang als dat de film duurde en bij de iets tragere, net zolang + 10 a 15%.

Vanaf de dual cores duurt een film van 2 uur encoderen ongeveer 35 tot 50 minuten. Echt snél zal het dus voorlopig niet gaan (binnen enkele minuten of zo)

Het is niet echt programma afhankelijk, enoderen duurt nu eenmaal lang. Kijk bijv. naar de tijd die Shrink nodig heeft. Dat zijn al DVD bestanden en toch kan Shrink er allemachtig lang over doen (met die wat oudere processors) terwijl Shrink dus niet eens van AVI naar DVD bestanden hoeft te encoderen, maar alleen de DVD bestanden opnieuw hoeft te maken. (Misschien vergelijkbaar met het encoderingsproces........)

Voor het encoderen alleen zou ik mijn pc niet upgraden, zonde van het geld. Als je daarentegen ook andere snelheidsbeperkingen tegenkomt, tja...............
 
Laatst bewerkt:
Bijna eens, maar ook de gebruikte software is wel degelijk van invloeg.
Zo is met name WinAvi aanzienlijk sneller dan veel van de andere programma's. Tijdswinst soms wel 30 tot 40%
 
Bijna eens, maar ook de gebruikte software is wel degelijk van invloeg.
Zo is met name WinAvi aanzienlijk sneller dan veel van de andere programma's. Tijdswinst soms wel 30 tot 40%

Ja dat klopt! Maar WinAvi geeft mij lang niet zoon goede kwaliteit als het progamma wat ik nu gebruik + dat ik geen menu's kan toevoegen en dat het met de ondertiteling vaak fout gaat :(.
 
Ik gebruik WinAvi al een aantal jaren volkomen probleemloos...
 
Ik gebruik gewoon de standaard instellingen van WinAvi en bel tevreden met dat resultaat.

Gebruik je de trial versie soms?
 
Ik gebruik gewoon de standaard instellingen van WinAvi en bel tevreden met dat resultaat.

Gebruik je de trial versie soms?

Nee. Volledige Versie! Het resultaat is niet verkeerd maar het beeld is vaak een beetje wazig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan